بدون دسته بندی

چنگیز خان مغول حدودا باعث مرگ چند درصد از مردم دنیا شده است؟

چنگیز خان، با نام اصلی تموچین، مؤسس و اولین خاقان امپراتوری مغول بود که بعدها به بزرگ‌ترین امپراتوری‌های به هم پیوسته جهان در تاریخ تبدیل شد. او که بخش اعظم عمر خود را به اتحاد قبایل مغول گذراند، فتوحات مغول را توسعه داد و توانست بخش‌های زیادی از چین و آسیای مرکزی را فتح کند.

چنگیز خان در سال ۱۱۶۲ میلادی در خانواده‌ای از قبیله قنگلی مغول به دنیا آمد. پدرش، یسوکای، یکی از رهبران قبیله بود که در جنگ کشته شد. چنگیز خان در کودکی، دوران سختی را سپری کرد و مجبور بود برای زنده ماندن، سخت کار کند.

او در جوانی، به رهبری قبیله خود رسید و شروع به اتحاد قبایل مغول کرد. او با استفاده از قدرت و مهارت نظامی خود، توانست قبایل مغول را متحد کند و یک ارتش قدرتمند تشکیل دهد.

چنگیز خان، در سال ۱۲۱۱ میلادی، حمله به چین را آغاز کرد. او توانست در طول چند سال، بخش‌های زیادی از چین را فتح کند. او همچنین، در سال ۱۲۱۹ میلادی، حمله به آسیای مرکزی را آغاز کرد و توانست در طول چند سال، بخش‌های زیادی از آسیای مرکزی را فتح کند.

چنگیز خان، در سال ۱۲۲۷ میلادی، درگذشت. او امپراتوری مغول را به فرزندان خود، اوگتای خان، تولی خان، جوجی خان، جغتای و آلاقا بخی، واگذار کرد.

چنگیز خان، شخصیتی پیچیده و متناقض بود. او از یک سو، یک رهبر نظامی و سیاسی قدرتمند بود که توانست امپراتوری بزرگی را تأسیس کند. از سوی دیگر، او فردی بی‌رحم و خون‌ریز بود که مسئول کشتار بسیاری از مردم بود.

تاثیر چنگیز خان بر جهان، بسیار گسترده بود. او امپراتوری بزرگی را تأسیس کرد که تأثیر زیادی بر تاریخ و فرهنگ آسیا داشت. همچنین، او باعث شد که اروپا و آسیا بیشتر با یکدیگر آشنا شوند.

چنگیز خان، یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌های تاریخ جهان است. او امپراتوری بزرگی را تأسیس کرد که تأثیر زیادی بر تاریخ و فرهنگ آسیا داشت.

قیمت ورق سیاه

چنگیز خان مغول حدودا باعث مرگ ۱۰ درصد از مردم دنیا شده است.

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

  1. چنگیز یه مبارز کوچکی بود که متاسفانه با قاف بزرگ تاریخ شد فاتح نصف دنیا چنگیز هیچگاه به ایران حمله نکرد چون نه اسب ها نه قد و هیبت نه تجهیزاتشون یارای ارتش آنزمان ایران نبود. حمله چنگیز از بزرگترین فریب های تاریخی است که نیاز به تحقیق دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا