فناوری اطلاعاتنرم افزار و اپلیکیشنوب

معرفی افزونه BuddyPress در وردپرس

آیا می خواهید داخل سایت خودتان یک شبکه اجتماعی قدرتمند و مدرن داشته باشید؟ شبکه ای که در آن کاربران عضو شوند، با دیگران connection برقرار کنند، برای یکدیگر پیغام ارسال کنند و ….؟ جای درستی آمده اید. در این مقاله قصد داریم افزونه بادی پرس (به انگلیسی: BuddyPress) محصول شرکت Automattic را به شما معرفی نماییم.

افزونه BuddyPress چیست؟

بادی پرس افزونه ای اپن سورس است که به کاربران وردپرس‌ امکان ایجاد پروفایل، ایجاد پیغام، ساخت کانکشن، برقراری ارتباط در گروه ها و موارد دیگری را می دهد. شرکت تولید کننده آن، نام “Social networking in a box” را بر رویش گذاشته است. با استفاده از بادی پرس می توانید به راحتی اقدام به ساخت community بین کاربران خود نمایید. این افزونه رایگان امکان توسعه پذیری هم دارد. به طوری که حتی خود شما قادر به نوشتن افزونه برای آن هستید. مستندات کاملی برای توسعه دهندگان وردپرس در نظر گرفته شده است که در سایت buddypress.org موجود است. 

قابلیت های BuddyPress

کار مهمی که BuddyPress روی وردپرس انجام می دهد، ساخت یک پروفایل برای هر کاربری است که در سایت ثبت نام می کند. پس باید ثبت نام روی وردپرس فعال باشد. اگر هم فعال نباشد، مدیر کل قادر است تک تک کاربران را به سایت اضافه کند که چندان مرسوم نیست. پروفایلی که برای هر فرد ساخته می شود، در اصل همان حساب کاربری‌ای است که کاربر با ورود به آن حالا می تواند از خدمات سایت استفاده کند. این خدمات شامل موارد زیر هستند:

  • قابلیت ساخت و بروزرسانی پروفایل کاربری با اطلاعات دلخواه
  • امکان دوست شدن و دنبال کردن افراد دیگر روی شبکه
  • امکان ارسال پیام خصوصی به دیگر کاربران سایت
  • امکان دنبال کردن جریان های فعالیت افراد
  • امکان ساخت وبلاگ برای هر کاربر
  • امکان مشارکت کاربر در بحث های انجمنی
     
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا