VMwareدانشنامهمجازی سازی

VMware Horizon suite چیست؟

VMware Horizon suite

نام یک مجموعه بزرگ نرم افزاری است که خدمات مربوط به مجازی سازی دسکتاپ (Desktop Virtualization) و نرم افزار (Application Virtualization) را انجام می دهد. محصولات متنوعی در زمینه های مختلف در این مجموعه گنجانده شده اند که هر کدام مباحث مربوط به خود را می طلبد. بطور کلی این مجموعه به سه زیر مجموعه کلی تقسیم می گردد که قابلیت Thinapp نیز در هر سه زیرمجموعه گنجانده شده است:

عکس 103

 

۱ – VMware Horizon View

به جرات می توان گفت که Horizon View محبوبترین محصول در مجموعه Horizon است که راهکار VDI موجود در آن در بسیاری از سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این محصول به اینجا مراجعه کنید.

۲ – VMware Horizon Mirage

راهکاری منحصر به فرد برای مدیریت و بازیابی اطلاعات دسکتاپ های کاربران می باشد. در این روش یک نسخه از دسکتاپ کاربران به منظور مدیریت یکپارچه و متمرکز داخل دیتاسنتر کپی خواهد شد ولی کاربر از دسکتاپی که بر روی کامپیوترخود در حال اجراست استفاده خواهد کرد. این دسکتاپ ها کاملا با هم sync خواهند بود و در صورت ایجاد هر مشکلی به راحتی می توانید دسکتاپ را از دیتاسنتر در کامپیوتر کاربر، بازیابی کنید.
به عبارت بهتر این نرم افزار به منظور مدیریت و همچنین محافظت از دسکتاپ ها یک نسخه از کلیه محتوای دسکتاپ ها را داخل دیتاسنتر ذخیره می کند، اما اجرای کلیه برنامه های کاربران از جمله خود سیستم عامل همچنان سمت کامپیوتر های کاربران خواهد بود و هر کاربر از منابع پردازشی موجود در سیستم خود استفاده خواهد کرد.

۳ – Vmware Horizon Workspace

یکی از شگفت انگیزترین محصولات جدید VMware است که از طریق فراهم کردن یک پلتفرم، امکان دسترسی به نرم افزارها را برای کاربران از هر سخت افزاری فراهم می کند. دیگر با استفاده از این پلتفرم فرقی نمی کند شما از چه سخت افزاری استفاده می کنید، می خواهد کامپیوتر عادی باشد یا موبایل و یا تبلت، فرقی ندارد، مدیر شبکه دیگر مشکل عدم سازگاری نرم افزار را ندارد. این راهکار گام بسیار بزرگی در مسیر پلتفرم ۳ است که تجهیزاتی مانند موبایل نقش بسیار حیاتی در آن بازی می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا