بازی های رومیزیدنیای بازی

بازی رومیزی پورت رویال

بازی پورت رویال (Port Royal) شما را به قلب دنیای پر مخاطره دریای کارائیب می‌برد. اگر اهل تجارت هستید و خرید و فروش را دوست دارید، لذت این بازی را از دست ندهید. البته بهتر است به فکر حمله دزدان دریایی هم باشید! این بازی یکی از بهترین بازی های کارتی در سبک Push Your Luck است که نسخه فارسی آن نیز عرضه شده است.

مشخصات محصول

تعداد بازیکنان: ۲ تا ۵ نفر

سن بازیکنان: بالای ۸ سال

زمان بازی: ۵۰-۲۰ دقیقه

سبک بازی: کارتی / شانس / جمع‌آوری مجموعه

معرفی بازی

قبل از انجام بازی باید درباره شخصیت خود در بازی مطلع شوید. شما تاجری حریص در دریای کارائیب هستید. سکه‌های طلا و خرید و فروش علاقه اصلی شماست. البته در این مسیر رقبای زیادی قرار گرفته‌اند که لازم است با آن‌ها بر سر غنایم بجنگید! در بازی پورت رویال یا بندر سلطنتی با کشتی و ملوان و دزد دریایی سر و کار دارید و در طول بازی لازم است ریسک‌های زیادی کنید.

بازی پورت رویال

اطلاعات کلی

بازی بندر سلطنتی که در سال ۲۰۱۴ طراحی و روانه بازار شد، جوایز متعددی را از آن خود کرده است. این بازی رومیزی در سال ۲۰۱۵ جایزه Vuoden Peli را به عنوان بهترین بازی خانوادگی تصاحب کرد. در سال‌های اخیر پورت رویال بیشتر مورد توجه قرار گرفته و اکنون یکی از برد گیم‌های محبوب ایران و دنیا است.

این بازی فکری، برای ۲ تا ۵ نفر طراحی شده است. ۱۲۰ کارت در بازی وجود دارد که روند بازی بر اساس آن‌ها پیش می‌رود. بازی بندر سلطنتی را می‌توان از برد گیم‌های سریع به حساب آورد. همچنین بین ۲۰ تا ۵۰ دقیقه مدت زمان لازم برای انجام این بازی است.

محتویات بازی

با باز کردن جعبه این بازی فکری، ۱۲۰ کارت و یک دفترچه راهنما به چشم می‌خورد. پس اگر دنبال آدمک‌های رنگارنگ و تاس هستید، این بازی به درد شما نمی‌خورد! پورت رویال یک بازی کارتی است و تمام روند آن مطابق کارت‌ها پیش می‌رود. کارت‌ها در این بورد گیم، تکرارپذیری بالایی به بازی داده و آن را هیجان‌انگیز و جذاب می‌کند. پس لازم نیست نگران باشید، قرار است وارد دنیای پر ماجرا و جذابی شوید.

یکی از مزیت‌های بازی رومیزی پورت رویال زمان است. سرعت بازی اجازه نمی‌دهد شما بیکار بنشینید. حتی زمانی که نوبت شما نیست، در جریان بازی قرار دارید.

نحوه انجام بازی

پشت ۱۲۰ کارت این بازی تصویر سکه به چشم می‌خورد. زمانی که از پشت کارت استفاده می‌کنید در واقع آن را به عنوان سکه به کار می‌بردید.

تصویر روی کارت بازی سه حالت دارد: کشتی، شخصیت و ماموریت.

کشتی‌ها را در ۵ رنگ مختلف با قیمت‌های متفاوت می‌توان یافت. ۱۱ شخصیت روی کارت‌های پورت رویال قرار گرفته‌اند. مثل کشیش، دزد دریایی، کاپیتان و…

هر بازیکن در نوبت خودش می‌تواند هر تعدادی کارت بخواهد از دسته کارت‌ها، بردارد و به بندرگاه خود اضافه کند. اما اگر کارت کشتی برداشته شده مشابه کارتی باشد که در بندرگاه موجود بوده، تمام کارت‌های بندرگاه را از دست می‌دهد.

روش‌های مختلفی برای امتیاز گرفتن در این بازی وجود دارد. با سفر فرستادن کشتی‌ها می‌توان سکه به دست آورد. با کارت‌های سکه، اشخاص مختلف را می‌خرید و به خدمت خود در می‌آورید و از قدرت آن‌ها در طول بازی استفاده می‌کنید. به کمک شخصیت‌ها می‌توانید امتیاز بگیرید یا ماموریت‌ها را کامل کرده و سکه‌های بیشتری جمع کنید.

اگر یکی از بازیکنان به امتیاز ۱۲ برسد، به دور آخر این بازی فکری رسیده اید و در این دور کسی که بالاترین امتیاز را داشته باشد، برنده خواهد بود. اگر امتیازها مساوی بود تعداد سکه‌ها برنده را مشخص خواهد کرد.

سخن پایانی

بازی بندر سلطنتی، به دلیل سرعت بالا و ساده بودن بین تمامی افراد محبوب شده است. یکی از مزیت‌های این بازی، جمع و جور بودن آن است که به شما امکان می‌دهد آن را به هرجایی که می‌خواهید، ببرید و بازی کنید. این بازی رومیزی که به صورت رقابتی برگزار می‌شود، هیجان بالایی دارد. علاوه بر این کسی در روند این بورد گیم غیرفعال نیست.

اگر به تیم دزدان دریایی و سفر در دریای کارائیب علاقمندید، بازی پورت رویال لذتی دو چندان برای شما به همراه خواهد داشت. پس آن را فراموش نکنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا