VoIPدانشنامهسیسکوشبکه و اینترنت

مقدمه ای بر CCNA Voice

به دنیای CCNA Voice خوش آمدید، همانطور که در چند دهه ی گذشته تکنولوژی با سرعت زیادی در حال رشد بوده است، فناوری های مبتنی بر Voice نیز رشد چشمگیری داشته اند. همانطور که آگاهید به صورت سنتی شبکه سیستم های تلفنی کاملا جدا از شبکه data بوده است، به این ترتیب متخصصینی که در این زمینه فعال بودند نیز به دو دسته تقسیم شدند، متخصصین data که با روتر، سوئیچ، سرور و امثال اینها سروکار داشتند، و متخصصین voice که وظیفه نصب و راه اندازی سیستم های PBX، تلفن های دیجیتال و خطوط ترانک را داشتند.

اما در این راه و با پیشرفت تکنولوژی، سیستم های تلفنی نیز از حالت سنتی خود خارج شده اند و با شبکه های data درآمیخته اند، شرکت سیسکو نیز در راستای این توسعه، با استفاده از دوره های CCNA خود تصمیم به برقراری پلی بین این دو دنیا نموده است.

سیسکو در سال ۲۰۰۸ تصمیم به ارائه ی یکسری دوره های تخصصی در زمینه های Voice، Security و wireless نمود و در ادامه در سال های اخیر سرفصل های video و voice را در یک دوره تخصصی با نام Collaboration قرار داده است.

تمامی سرفصل های ارائه شده در این قسمت کاملا منطبق با دوره CCNA Collaboration CICD 210-060 می باشد و شما پس از یادگیری کامل این بخش که کاملا به زبان فارسی می باشد، خواهید توانست در آزمون بین المللی این بخش شرکت نمایید. لازم به ذکر است که برای پیش نیاز این دوره بهتر است ابتدا دوره CCNA R&S را پشت سر بگذارید.

خواهشمند است پس از مطالعه کامل این سرفصل ها، نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را به آدرس ایمیل info@actobit.com ارسال نمایید تا ما بتوانیم با تکمیل هر چه بیشتر این مجموعه کمک شایانی به تربیت متخصصین حرفه ای Voice نماییم.

سرفصل موضوعات :


فصل ۱ : صدای آنالوگ در مقابل دیجیتال

فصل ۲ : مفهوم ارتباطات یکپارچه در سیسکو

فصل ۳ : آی پی فون های سیسکو

فصل ۴ : آموزش نصب و راه اندازی CUCM 11

فصل ۵ : مدیریت کاربران در CUCM

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا