امنیتدانشنامهسایرفناوری اطلاعاتوب

CSR چیست؟

پروتکل SSL پروتکلی است که توسط آن داده ها بین سرویس دهنده و سرویس گیرنده رمز نگاری و رمز گشایی می شوند. این پروتکل دو طرفه است، یعنی این فرآیند در هر دو طرف انجام می شود. SSL مخفف secure socket layer است و با برقراری اتصال رمزگذاری شده، امکان انتقال اطلاعات را بدون وجود مشکل، فراهم می کند

در هنگام خرید گواهینامه SSL یکی از پارامترهایی که شرکت صادرکننده از شما درخواست می کند Certificate Signing Request یا به اختصار کد CSR است، در گواهینامه SSL همیشه صحبت از دو کلید هست یکی کلید خصوصی که می بایست بصورت کاملاً محرمانه باشد و یک کلید عمومی که در واقع در اختیار کاربران سایت شما قرار می گیرد و نیازی به حفاظت ندارد، این کلید عمومی حاوی مشخصات و اطلاعات زیر است:

  • دامنه اولیه گواهی، نام دامنه کاملاً واجد شرایط که SSL برای آن فعال می شود.
  • شهری که شرکت یا متقاضی در آن قرار دارد.
  • استانی که شرکت یا متقاضی در آن واقع شده است.
  • کد دو حرفی از کشور که شرکت یا متقاضی در آن قرار دارد.
  • نام رسمی سازمانی که متقاضی صدور گواهینامه است.
  • نام بخشی در سازمان که درخواست ارسال کرده است.
  • آدرس ایمیل شرکت یا متقاضی. این قسمت اختیاری است.

رمزگذاری داده ها توسط گواهینامه های SSL با استفاده از دو کلید عمومی و خصوصی انجام می شود. کلید عمومی که در کد CSR تعبیه شده است و در مجوز صادر شده، برای رمزگذاری داده ها قبل از ارسال به سرور، جایی که گواهینامه نصب شده است، استفاده می شود. کد CSR به همراه کلید خصوصی تولید می شود. کلید خصوصی (کلید RSA) برای رمزگشایی داده هایی که با استفاده از یک کلید عمومی رمزگذاری شده اند ضروری است.


بیشتر بدانید:


فقط سروری که دارای کلید RSA است قادر به رمزگشایی داده ها است. این امر باعث می شود انتقال داده از طریق SSL امن و ایمن باشد. کلید خصوصی نباید برای اشخاص ثالث فاش شود، زیرا این امر می تواند گواهی را به خطر بیاندازد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا