فناوری اطلاعاتوب

تغییر حداکثر اعتبار مجوزهای SSL از ۲ سال به ۱۳ ماه

از اول سپتامبر ۲۰۲۰ به بعد، تمامی مجوزهای SSL و TLS حداکثر برای ۳۹۷ روز، یعنی ۱۳ ماه، معتبر خواهند بود و دیگر حداکثر اعتبار ۲ ساله از بین خواهد رفت. 

تمامی مرورگرهای بزرگ و توسعه دهندگان سیستم عامل مانند مایکروسافت، اپل، گوگل و غیره، دیگر مجوزهای ۲ ساله را غیرمعتبر در نظر خواهند گرفت. 

فشار بسیاری از متخصصان امنیتی و توسعه دهندگان مرورگرها، باعث کاهش این زمان اعتبار از ۲ سال به ۱۳ ماه شده است و دلیل پشت آن نیز این بوده که مانع از استفاده کاربران غیرمجاز از یک مجوز برای زمانی طولانی شوند.

به همین دلیل اگر یک آسیب پذیری در الگوریتم رمزگذاری کشف شود و یا کلید خصوصی یک وب سایت دزدیده و افشا شود، این اعتبار ۱۳ ماهه، مدت زمانی را که آن دومین تهدید می شود را کاهش خواهد داد.


بیشتر بدانید:


این کاهش مدت زمان اعتبار برای اولین بار توسط شرکت Apple بصورت یکطرفه اعمال شد اما بعد از مدتی Mozilla و گوگل نیز اعلام کردند که دنباله روی اپل در این موضوع خواهند بود. درنهایت این تصمیم، مراکز صدور مجوز را مجبور کرد که با تغییر این حداکثر مدت زمان اعتبار موافقت نمایند.

اما اگر شما پیش از این مجوز دو ساله ای را خریداری نموده اید، نیازی نیست نگران باشید، تا زمانی که اعتبار دارد برای شما کار خواهد کرد. اما اگر بعد از ۱ سپتامبر اقدام به خرید یک مجوز دو ساله کرده اید باید بدانید که حداکثر برای مدت ۳۹۷ روز برای شما اعتبار خواهد داشت و نه بیشتر.

البته بعد از ۱ سپتامبر همچنان می توانید اقدام به خرید مجوزهای چند ساله نمایید اما این در حکم پیش پرداخت برای گرفتن تخفیف را دارد و شما همچنان می بایست هر سال یک مجوز جدید ssl را صادر نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا