پردازش ابریفناوری اطلاعات

شرکت های Dell و VMware بزودی از هم جدا می شوند

موسس و مدیر عامل شرکت دل، آقای مایکل دل، اخیراً در مصاحبه ای با CRN خبر از spin-off کردن vmware از شرکت dell داده است. مایکل دل، مالک ۵۲ درصد سهام شرکت Dell و Silver Lake نیز مالک ۱۴ درصد این شرکت است. این در حالی است که شرکت دل صاحب ۸۱ درصد سهام vmware است. 

اگر جداسازی این دو شرکت از هم صورت بپذیرد، مایکل دل ۴۲ درصد سهام vmware را بدست می آورد که او را تبدیل به بزرگترین سهام دار این شرکت می کند. 

مایکل دل در مصاحبه اخیرش می گوید: “بعضی ها فکر کرده اند که ما می خواهیم vmware را بفروشیم. در حالی که ما تصمیم به انجام این کار نداریم بلکه تنها می خواهیم Spin-off کنیم که معنای آن کاملاً متفاوت از فروش است. ما معتقدیم که این اسپین آف مزیت های زیادی را هم برای سهامداران دل به همراه خواهد داشت و هم سهامداران vmware. این امر ساختار سرمایه را ساده تر می کند و امکان رشد بیشتری را به هر دو شرکت خواهد داد.”

شرکت های Dell و VMware در سال ۲۰۱۶ محصول پرطرفدار VxRail را با همکاری مشترک به بازار عرضه کردند و اکنون شرکت دل به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت HCI با داشتن سهم ۳۳ درصدی از این بازار، شناخته می شود. در طی سالیان متمادی این دو شرکت محصولات مختلفی را در حوزه های hybrid cloud، end-user computing، HCI و SDN عرضه کرده اند. 

البته اعلام شده به دلیل مسائل مالیاتی این اسپین آف تا قبل از سپتامبر ۲۰۲۱ انجام نخواهد شد و آنها به دنبال راهی هستند که از پرداخت مالیات فدرال برای انجام اینکار معاف شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا