اتاق دانشتکنولوژی

وقتی موسیقی فقط به گوش شما می رسد!

توسعه فناوری این امکان را در سال آینده برای ما فراهم خواهد نمود که صدای موزیک در یک اتاق و بدون استفاده از هدفون، فقط به گوش ما برسد. شاید در حال حاضر تصور وجود چنین امکانی برای ما سخت باشد اما این ایده پشت تکنولوژی جدید و آینده‌نگرانه شرکت Noveto Systems است. ناگفته نماند که گرچه ایده پشت به هیچ وجه جدید نیست، اما Noveto تبدیل به نخستین شرکتی شده که این ایده را تبدیل به محصولی برای مصرف‌کنندگان کرده است.

جهانی را تصور کنید که در آن، تمام حرکات‌تان درون حباب صوتی شخصی خودتان انجام می‌شود. می‌توانید به آهنگ‌های مورد علاقه‌تان گوش دهید، بازی‌های ویدیویی را با صدای بلند تجربه کنید یا به تماشای یک فیلم بپردازید. همه این‌ها بدون اینکه بخواهید با صدای بلند اطرافیانتان را آزار دهید و صدایی به گوش آنها برسد. همچنین نبود هدفون به این معناست که علاوه بر صدای مخابره شده از SoundBeamer 1.0، امکان شنیدن واضح دیگر صداهای محیطی نیز مهیا خواهد بود.

این کمپانی یک دیوایس رومیزی عرضه کرده که صدا را مستقیماً به سمت شنونده مخابره می‌کند و نیازی به یک هدفون نخواهد بود. خبرگزاری اسوشیتتدپرس توانسته نسخه پروتوتایپ این محصول که SoundBeamer 1.0 نام گرفته را پیش از عرضه رسمی تست کند و می‌گوید تجربه صوتی حاصل از آن، انگار از دل فیلم‌های علمی-تخیلی بیرون آمده است.

کمپانی مورد اشاره می‌گوید که تکنولوژی‌اش را با استفاده از یک ماژول حسگر سه‌بعدی توسعه داده که محل قرارگیری گوش‌های مخاطب را با ارسال امواج فراصوت شناسایی و صدا را بسته به آن‌ها تنظیم می‌کند. این دستگاه هم قادر به مخابره اصوات فراگیر است و هم اصوات سه‌بعدی کروی که صدایی ۳۶۰ درجه دور سر کاربر به وجود می‌آورند.

کریستوف رامشتاین، مدیرعامل Noveto می‌گوید: «مغز قادر به درک آنچه نمی‌داند نیست». با اعمال تنظیمات لازم، این اسپیکر می‌تواند حرکات سر کاربر را دنبال کند و بنابراین این‌طور نیست که با تغییر دادن محل سرتان، ناگهان هیچ‌چیز نشنوید. و همین است که SoundBeamer 1.0 را حسابی جالب توجه کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا