VMwareدانشنامهمجازی سازی

مفهوم Port binding در Dvswitch

مفهوم Port binding در Dvswitch

زمانی که از distributed switch استفاده می کنیم باید تعیین کنیم که چگونه ماشین های مجازی و به عبارت بهتر کارت شبکه های آنها با dvswitch در ارتباط باشند. نوع این ارتباط را port binding تعیین می کند که می بایست در vCenter تعیین گردد.

در حال حاضر و در نسخه های جدید vSphere دو نوع port binding وجود دارد:

Static binding

زمانی که یک ماشین مجازی را عضو یک port group می کنید که در حالت static binding است، یک پورت به سرعت به آن اختصاص داده می شود و این اتصال در همه حال باقی خواهد ماند مگر اینکه آن ماشین مجازی از port group تعیین شده پاک شود.

این نوع از binding بصورت پیش فرض در هنگام ساخت port group انتخاب شده است و همچنین برای استفاده در حالت عادی نیز توصیه شده است.

Ephemeral binding

در صورتی که یک port group در حالت Ephemeral ساخته شده باشد، این خود هاست است که پورت را فقط در زمانی که ماشین مجازی روشن می شود و کارت شبکه آن در وضعیت اتصال قرار دارد، به ماشین اختصاص می دهد و هنگامی که ماشین خاموش می شود این پورت را پاک می کند.

ما می توانیم هم در vCenter و هم در ESXi تعیین کنیم که یک پورت dvswitch از نوع ephemeral به ماشین اختصاص داده شود، ولی در حالت static binding این امکان فقط در vCenter امکان پذیر است.

این نوع از binding به خصوص در زمان هایی که vCenter از کار میافتد، کارایی دارد. در آن زمان که vCenter به هر دلیل در دسترس نیست، ماشین هایی که restart می شوند و یا ماشین هایی که جدید ساخته می شوند، در صورتی که port group آنها در dvswitch از نوع static binding باشند، از کار میافتند، برای راه اندازی مجدد آنها می بایست از قبل در vCenter یک port group از نوع ephemeral ساخته و به این دسته از ماشین ها که به مشکل برخورده اند اختصاص داد.

نکته: در حالت عادی از ephemeral binding استفاده نمی شود و فقط در زمان هایی که به مشکل برخورد کرده ایم و بصورت موقت از port group های این دسته استفاده می شود. زیرا هم از لحاظ امنیتی و هم از لحاظ کارایی، استفاده دائم از این نوع port group توصیه نمی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا