سئوفناوری اطلاعاتوب

نحوه خاموش کردن فید RSS در وردپرس

آیا به دنبال راهی برای خاموش کردن فید RSS در وب سایت خود هستید؟ فید RSS یا RSS Feed برای اشتراک‌گذاری محتوا در بین خوانندگان و جذب بازدیدکنندگان برای اشتراک استفاده می‌شود.

RSS مخفف Really Simple Syndication است و در طول سال ها محبوبیت آن کاهش یافته است. این تا حد زیادی به دلیل پلتفرم های رسانه های اجتماعی است که اساساً عملکرد بهتری دارند.

به طور کلی از RSS Feed در وب سایت های وردپرسی به عنوان یک وسیله مناسب برای بازاریابی استفاده می شود. با استفاده از این قابلیت شما این امکان را خواهید داشت که یک لیست از محتواهایی که در وردپرس ایجاد کرده اید را به کاربران خود نشان دهید. به طور معمول وبمستران از قابلیت RSS Feed وردپرس برای جذب مخاطبین بیشتری به سمت وب سایت خود استفاده می کنند. در واقع این روش یکی از راه های بسیار مناسبی است که می توان از آن جهت اشتراک گذاری محتواهای خود استفاده کرد.

متأسفانه وردپرس روش داخلی آسانی برای خاموش کردن فید RSS ندارد. اما خوشبختانه، مانند بسیاری از موارد در وردپرس، افزونه هایی وجود دارد که می توانید از آنها برای رفع مشکل استفاده کنید.

همچنین می توانید از کد برای دستیابی به نتایج مشابه استفاده کنید. امروز، نحوه خاموش کردن فید RSS در وردپرس را با استفاده از دو روش نشان خواهم داد.

یکی از روش‌ها با استفاده از پلاگین و دیگری مبتنی بر کد است. پس از خواندن مقاله می توانید انتخاب کنید که کدام یک را ترجیح می دهید. هر دو به خوبی کار خواهند کرد.

آیا RSS Feed در سایت وردپرسی من فعال است؟

این قابلیت به صورت پیش فرض در سایت‌های وردپرسی فعال است و می‌توانید با زدن /feed/ در انتهای هر صفحه‌ای، محتوای xml آن را مشاهده نمایید.

چرا باید فید RSS را خاموش کنیم؟

در حالی که فید RSS به هیچ وجه به وب سایت شما آسیب نمی رساند، حتی به طور بالقوه می تواند به وب سایت شما کمک کند. اما با این وجود باید بدانید که، راه اصلی به اشتراک گذاری محتوا در بین بازدیدکنندگان در حال حاضر از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی است.

تقریباً هر وب سایت دارای یک حساب رسانه اجتماعی در فیس بوک، لینکدین، توییتر یا اینستاگرام است که به همه بازدیدکنندگان خود می گوید محتوای جدیدی منتشر کرده اند. این کار مفید بودن فید RSS را به طور کامل از بین می برد و اگر هیچ مزیت یا استفاده ای برای این ویژگی وجود ندارد، چرا آن را نگه داریم؟

به خاطر داشته باشید که اگر به دلایلی از پلتفرم های رسانه های اجتماعی استفاده نمی کنید، فید RSS همچنان می تواند برای وب سایت شما بسیار مفید باشد. اگر حساب‌های شبکه‌های اجتماعی شما فالوورهای زیادی نداشته باشند، این موضوع نیز صادق است. فقط داشتن یک صفحه فیس بوک در صورتی که بازدید آن صفر باشد، کاری انجام نمی دهد. میزان مفید بودن فید RSS به شدت به موقعیت وب سایت بستگی دارد.

نحوه خاموش کردن فید RSS در وردپرس

امروز، نحوه خاموش کردن فید RSS در وردپرس را با استفاده از دو روش نشان خواهیم داد. اولین و ساده ترین روش استفاده از افزونه All In One SEO است.

روش دوم اضافه کردن کد برای غیرفعال کردن فید RSS با ارسال یک خطا به بازدیدکنندگان است. به خاطر داشته باشید که هر دوی این روش ها به سادگی فید RSS را خاموش می کنند، اما آن را از وب سایت حذف نمی‌کنند.

روش ۱: استفاده از پلاگین

در حالی که پلاگین های زیادی وجود دارند که می توانند این کار را انجام دهند، ما این روش را با افزونه All-in-One SEO نشان خواهیم داد. این پلاگین دارای ابزارهای مختلفی است که به شما امکان می دهد فید RSS را پیکربندی کنید و انجام آن بسیار ساده است.

مرحله ۱: افزونه را نصب و فعال کنید.

مرحله ۲: از طریق Setup Wizard مراحل نصب را جلو ببرید.

مرحله ۳: مطابق آدرس زیر به تنظیمات پیشرفته بروید تا فید RSS را غیرفعال کنید.

Search Appearance > Advanced tab > Crawl Cleanup option

روش ۲: استفاده از کد

اگر نمی خواهید افزونه دیگری به وب سایت خود اضافه کنید، پس روش کدنویسی برای شما مناسب است. از آنجایی که فایل‌ها را در بک‌اند وب‌سایت خود ویرایش می‌کنید، ایده خوبی است که یک نسخه پشتیبان از وب‌سایت خود ایجاد کنید. بکاپ این اطمینان را حاصل می کند که اگر اشتباهی رخ داده باشد، می توانید از نسخه پشتیبان برای بازگشت به قبل از وقوع آن استفاده کنید.

مرحله ۱: وارد File Manager سایت خود شوید.

مرحله ۲: فایل functions.php را در دایرکتوری wp-content و themes پیدا کرده و باز نمایید.

مرحله ۳: به سادگی کد زیر را در فایل functions.php خود کپی کنید:

add_action(‘do_feed’, ‘wp_disable_feeds’, ۱);
add_action(‘do_feed_rdf’, ‘wp_disable_feeds’, ۱);
add_action(‘do_feed_rss’, ‘wp_disable_feeds’, ۱);
add_action(‘do_feed_rss2’, ‘wp_disable_feeds’, ۱);
add_action(‘do_feed_atom’, ‘wp_disable_feeds’, ۱);
add_action(‘do_feed_rss2_comments’, ‘wp_disable_feeds’, ۱);
add_action(‘do_feed_atom_comments’, ‘wp_disable_feeds’, ۱);
// Redirect function
function wp_disable_feeds($url = false)
{
if ($url) {
$target = $url;
} else {
$target = get_option(‘siteurl’);
}
$target = ‘YOUR ADDRESS‘;
$status = ‘۳۰۱’;
wp_redirect($target, ۳۰۱);
die();
}

وقتی کد بالا را وارد کرده و ذخیره نمایید، اگر در هر آدرسی از سایت شما آدرس feed زده شود، به آدرسی که در قسمت قرمز نوشته شده ریدایرکت می‌شود. در ضمن با استفاده از کد بالا، دیگر فیدهای rss هم غیرفعال می‌شود.

جمع‌بندی

از آنجایی که فید RSS قدیمی است، بهتر است آن را خاموش کنید. چند راه مختلف برای انجام این کار وجود دارد. اگر اصلاً با کدنویسی و دسترسی به فایل های صحیح مورد نیاز خود آشنایی ندارید، روش افزونه را توصیه می کنم. انجام این روش بسیار سریعتر و آسانتر است. امیدوارم این آموزش بتواند به شما نشان دهد که خاموش کردن فید RSS در وردپرس چقدر آسان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا