بازی های رومیزیدنیای بازی

بازی فکری دوئل

بازی عجایب هفتگانه

دوئل از جمله بازی‌های ساخت و ساز و استراتژیکی است که مورد توجه علاقه‌مندان به بازی‌های رومیزی در سراسر دنیا قرار گرفته است. بازی ای که توانسته برنده جایزه گلدن گیک ۲۰۱۵ بشود و در سال ۲۰۱۶ جایزه International Gamers برای بهترین بازی استراتژی دو نفره را به خود اختصاص دهد. در ادامه قصد داریم این بازی مهیج را به شما معرفی کنیم؛ با اَکتومگ همراه باشید.

تعداد بازیکنان: ۲ نفر

سن بازیکنان: بالای ۱۰ سال

زمان بازی: ۲۰ تا ۳۰ دقیقه

سبک بازی: کارتی / فکری / استراتژیک

معرفی بازی

دوئل بازیکنان را به خوبی درگیر می‌کند. برای انجام این بازی به فضای زیادی احتیاج نخواهید داشت، کافیست بازی رومیزی را روی یک میز قرار دهید و آماده بازی شوید. برای انجام این بازی حداقل به دو نفر نیاز است. بازی عجیاب هفتگانه در نسخه اصلی خودش که ۲ تا ۷ نفره بود به شدت در دنیای بازی های رومیزی سر و صدا کرد. اما از یک مشکل بزرگ رنج میبرد، زمانی که بازی را به صورت دو نفره انجام میدادید گیم پلی بازی دچار ضعف بود.

بازی دوئل

نسخه دوئل با رفع این مشکل و به صورت انحصاری دو نفره طراحی شد و با توجه به گیم پلی فوق العاده خودش توانست جوایز زیادی را بدست آورد. در این بازی، دو بازیکن در نقش رهبران دنیای بازی، باید تمدن خودشان را با استفاده از کارت های ساخت و ساز گسترش دهند. بازی دوئل به شدت استراتژیک است. در این بازی بعد از توسعه شهر خود می توانید به سراغ ساخت شگفتی ها یا wonders بروید، تا با استفاده از امتیازات آنها بر رقیب غلبه کنید.

محتویات بازی

  • یک صفحه نظامی
  • یک نشان جنگ
  • توکن های نظامی
  • توکن های پیشرفت علمی
  • سکه ها با سه ارزش یک، سه، شش
  • یک دفترچه برای محاسبات انتهای بازی
  • کارت های ساخت و ساز شامل سه دوره
  • کارت های عجایب

نحوه انجام بازی

داستان بازی در سه عصر مختلف طی می شود. در هر عصر بازیکن ها می توانند کارت های ساخت و ساز خریده و به شهر های خود اضافه کنند. همچنین بعد از مدتی می توانند با استفاده از کارت های ساخت و ساز اقدام به ساخت عجایب نمایند تا بتوانند از امتیازات ویژه آنها بهره ببرند.

کارت های ساخت و ساز شامل:

کارتهای قهوه ای که مواد خام تولید می کنند؛ مثل سنگ، چوب و آجر…
کارتهای خاکستری که مواد مصنوعی تولید می کنند، پاپیروس و شیشه.
کارتهای آبی که شامل ساختمانهای غیر نظامی هستند، این کارتها ایجاد امتیاز می کنند.
کارتهای سبز که شامل ساختمانهای علمی هستند، این کارت ها امکان بدست آوردن توکن های پیشرفت علمی را دارند.
کارتهای زرد، کارت های اقتصادی و تجاری بازی هستند که اجازه بدست آوردن امتیاز را به بازیکن می دهند.
کارتهای قرمز که باعث برتری نظامی می شوند.
کارتهای بنفش یا کارتهای انجمن که باعث تقویت ویژگی های بازیکنان می شوند.

نحوه چیدمان

صفحه نظامی بازی بین دو بازیکن قرار گرفته و نشان جنگ در وسط صفحه. در پایین صفحه جنگ توکن های نظامی و در قسمت بالا توکن های پیشرفت علمی قرار می گیرند. در ابتدای بازی هر بازیکن ۵ سکه به همراه ۴ کارت شگفت انگیز دریافت می کند. در طول بازی فقط ۷ عدد از کارتهای شگفت انگیز قابل ساخت است، یعنی بسته به سرعت عمل و استراتژی یکی از بازیکن ها ۴ ساختمان و دیگری ۳ ساختمان را می توانند بسازند.

ایجاد دسته کارتهای بازی

همانطور که گفته شد بازی در سه عصر اتفاق می افتد و کارت های بازی نیز به همین شکل به سه عصر مختلف تعلق دارند. از هر دوره سه کارت را خارج کرده و سه کارت انجمن را به بقیه کارتهای هر دوره اضافه می کنیم. هر کدام از دسته کارتهای هر دوره یا عصر را مطابق جدول همراه بازی می چینیم. در نظر داشته باشید ردیف کارتها به صورت یک در میان به پشت چیده می شوند.

بازی دوئل

بازیکن ها هر کارت را از ردیف پایین بر می دارند و برای بدست آوردن هر کارت باید هزینه مشخص شده بر روی آن کارت را بپردازند. بازیکن ها در هر نوبت می توانند کارت برداشته را بسوزانند و بجای آن کارت سکه دریافت کنند. این عمل یک مزیت دیگر نیز دارد که کارت مورد نیاز رقیب را می تواند بسوزاند و از بازی خارج کند. همچنین بعضی از کارتهای بازی رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه ندارند.

برای ساخت کارت عجایب هر بازیکن می تواند در نوبت خودش با پرداخت هزینه مشخص شده، کارت را به تمدن خود اضافه کند. کارتهای عجایب با خود ویژگی هایی همچون برتری نظامی، سکه، نوبت اضافه بازی، توکن های پیشرفت علمی و … به همراه دارند.

انتهای بازی

بازی در سه حالت به پایان می رسد:

– برتری مطلق نظامی، با رسیدن نشان نظامی به انتهای یکی از طرفین صفحه بازی که در اصل پایتخت بازیکن است.

– برتری مطلق علمی با بدست آوردن شش توکن پیشرفت علمی

– پایان سه دوره یا عصر بازی و محاسبه امتیاز بازیکن ها بر اساس جدول محاسبات بازی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا