بازی های رومیزیدنیای بازی

بازی فرابورس

امروزه بورس، سرمایه گذاری و تجارت بین بسیاری از مردم رواج دارد و هر کسی سعی می کند در این بازار پول بیشتری را کسب کند و موفقیت بیشتری داشته باشد، در همین راستا بازی فرابورس نیز که نوعی شبیه سازی از این بازار است می تواند برای بسیاری از افراد مهیج بوده و اوقات آنها را پر کند.

فرابورس یک بازی اقتصادی سریع با موضوع سرمایه گذاری مشارکتی، تجارت محرمانه و مهندسی بازار است. در این بازی هر بازیکن به عنوان یک سرمایه گذار خصوصی برای دستیابی به بیشترین ارزش خالص سهام هایی که در اختیار دارد تلاش میکند.

مشخصات محصول

تعداد بازیکنان: ۲ تا ۵ نفر

سن بازیکنان: بالای ۱۳ سال

زمان بازی: ۴۵ دقیقه

سبک بازی: کارتی خانوادگی / استراتژی / شبیه سازی / برنامه ریزی

معرفی بازی فرابورس

بازی فرابورس یک بازی متشکل از دو تا پنج نفر شرکت کننده است، که برگرفته از بازی خارجی Stock pile که طراحی شده توسط Jacqui Davis, Ian O’Toole، طراحان مطرح بازی های رومیزی و کارتی می باشد. این بازی هیجان انگیز و ذهنی می تواند برای سنین بزرگسال و نوجوانان بالای ۱۳ سال مناسب باشد و می تواند حدود سی تا ۴۵ دقیقه اوقات مفرح و شادی را برای شرکت کنندگان و دورهمی ها پدید آورد.

بازی فرابورس مانند هر بازی دیگری قوانین خاص خود را که بیشتر بر پایه بورس و سهام می باشد، دارد و باید با رعایت آنها سعی در بردن بازی داشت و پول بیشتری به جیب زد. افراد شرکت کننده می توانند با برنامه ریزی مناسب در زمان درست از کارت‌های پول و سهام دست خود، استفاده کنند و پول بیشتری به دست آورند و بازی را ببرند.

در بازی فرابورس هر بازیکن به عنوان یک سرمایه گذار محسوب می شود و با کارت های خود به دنبال کسب پول و یا خرید و فروش سهام می باشد، از این بازی استقبال خوبی شده است زیرا امروزه خیلی از افراد سعی می کنند با استفاده از ذهن خود کسب درآمد کنند و این بازی می تواند تمرین خوبی باشد.

این بازی با توجه به تعداد شرکت کنندگان خود در چند دور، بازی می شود تا بالاخره برنده بازی مشخص شود. هر دور بازی شامل بخش های زیادی است که باید همه آنها را گذراند، این بخش ها شامل اطلاعات، فروش، عرضه، تقاضا و … می باشد که همه بازیکنان باید در دور و نوبت خود آنها را بگذرانند. در بازی بورس در ابتدا کارت های پول و سهام در بین بازیکنان تقسیم می شود تا سرمایه ای داشته باشند.

هر بازیکن در این بازی نقش تاجر و سهامدار یک کمپانی را دارد، شرکت کنندگان با تصمیم گیری های درست و به موقع خود می توانند برنده این بازی باشند.

محتویات موجود در بسته بازی فرابورس

جعبه این بازی رومیزی شامل یک صفحه بازی و سررسید، کارت های پول با ارزش های متفاوت، کارت های کمپانی با شخصیت های مختلف و کارت های سهام می باشد که همگی در رنگ های متنوع هستند و باید در جای خاص خود قرار گیرند.

خرید بازی فرابورس

بازی فرابورس همچنین دارای توکن های آغازکننده بازی و دورشمار نیز می باشد، بازی بورس دارای گرافیک بالا و رنگ های جذابی است و می تواند شرکت کنندگان را به وجد بیاورد. همچنین در بازی فرابورس که برای سنین مختلف مناسب می باشد، یک عدد دفترچه راهنما برای آموزش بازی فکری بورس موجود است که می توان با استفاده از آن قوانین بازی را آموخت.

آموزش بازی فرابورس

در بازی رومیزی فرابورس بعد از بُر زدن کارت ها باید به هر شرکت کننده به اندازه مشخصی کارت دلار و یک کارت سهام با ارزش مشخص را بطور تصادفی داد و بقیه کارت ها را در وسط گذاشت. در بازی فرابورس که پرسرعت نیز می باشد هر بازیکن باید آغازکننده یک دور بازی باشد و انتخاب آغازکننده بر اساس جهت ساعت انجام می شود.

در شروع بازی علاوه بر کارت ها به هر بازیکن یک میپل مزایده داده می شود، ارزش سهام با گذاشتن آن در ردیف های سهام موجود در صفحه بازی مشخص می شود.

در طول بازی فرابورس هر بازیکن در نوبت خود هر چه دارد را می گذارد و بازی می کند اما برخی نه چیزی می خرند و نه چیزی می فروشند و سعی می کنند در موقعیت های مناسب نسبت به این کارها اقدام کنند و بازی را ببرند. در این بازی سرمایه گذاری ممکن است در هر دور بازی یک کارت و یا سهام یک کمپانی ارزشش بسیار بالا برود و یا ممکن است به کمترین میزان برسد که اینها همگی قانون های بورس و سرمایه گذاری می باشد.

در این بردگیم بازیکنان باید از فکر خود استفاده کنند و بتوانند ارزش سهام خود را بالا ببرند و کارت های پول بیشتری را کسب کنند. در بازی فکری فرابورس بازیکنان باید بر بازی مسلط شوند و همه چیز را در نظر بگیرند و کارت های با ارزش و بی ارزش خود را در زمان مناسب بکار ببرند.

کلام آخر

این بازی از دسته بازی های سرگرمی و خانوادگی می باشد که می تواند با استراتژی های خاصی انجام شود و برای دقایقی افرادی را که به بورس و سهام علاقه مند می باشند را دور هم جمع کند. ناگفته نماند که قیمت بازی فرابورس بسیار مقرون به صرفه و در حد توان بسیاری از خانواده های ایرانی می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا