فناوری اطلاعاتموبایل

گوشی چینی با بدافزار از پیش نصب شده

در گوشی های تولید شرکت چینی Transsion، بدافزاری از پیش نصب شده کشف شده که اقدام به ثبت نام بدون اجازه کاربر در سرویس های مختلف، می نماید.

این کشف جدید، توسط شرکت امنیتی Secure-D، بعد از بررسی های فراوان بر روی انواع مدل های این برند چینی ارزان قیمت انجام شده است.

از مارس سال گذشته تعداد زیادی معاملات مشکوک از مبدا گوشی های Tecno W3 در کشورهای اتیوپی، کامرون، مصر، غنا، آفریقای جنوبی و ۱۴ کشور دیگر دیده و مسدود شد. تا به امروز چیزی در حدود ۱۹ میلیون عمل غیرقانونی در رابطه با ثبت نام بدون اجازه کاربران در سرویس های پولی، توسط ۲۰۰ هزار عدد از این گوشی های هوشمند انجام شده است. بسیاری از این اعمال غیرمجاز در یک خانواده نرم افزاری به نام com.mufc بوده که مبدا آن مشخص نیست و حتی در فروشگاه اندورید نیز در دسترس نمی باشد.

بدافزاری که بر روی این گوشی ها نصب است، Triada نام دارد که در دنیای بدافزارها دارای محبوبیت است.

تبلیغاتی که برای کاربران دام پهن کرده و آنها را فریب می دهند، به یک همه گیری خطرناک برای این صنعت تبدیل شده است. ولی این که این بدافزارها بصورت از پیش نصب شده و توسط کارخانه تولیدکننده انجام شود، نشان می دهد که این صنعت به سمت و سوی خطرناکی در حال حرکت است. کاربران برای رفع این مشکل نیاز به کسب آگاهی های بیشتری در رابطه با این آسیب پذیری ها و دردسرهایی که ممکن است این مسائل برای آنها ایجاد کنند، داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا