دانشنامهسرور و استوریجمجازی سازی

فناوری DataIQ

در دنیای امروز، رشد بی امان داده های غیرساختاریافته، موقعیتی بزرگ برای سازمان هایی که بدنبال تغییر شکل کسب و کار و کسب پیروزی در این اقتصاد دیجیتال محور هستند را فراهم کرده است.

اگر تاکنون عبارت دیتای غیرساختاریافته یا unstructured data را نشنیده اید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را بخوانید.

امروزه نوع برخورد با این داده های غیرساختاریافته بسیار چالش برانگیز شده است که به منبع تولید نوآوری ها تبدیل شده که باعث ایجاد یک تمایز رقابتی بین سازمان ها شده است. 

در بسیاری از سازمان ها داده های unstructured با سرعت زیاد در بین استوریج های مختلف موجود در مراکز داده تا محیط های کلاد، ذخیره می شوند. به دلیل این نوع سازماندهی در رنج وسیعی از انواع ذخیره سازی دیتا، مدیران و پرسنل IT با مشکلات و سوالاتی مواجه می شوند مانند:

دیتای من کجاست؟ آیا در کلاد است و یا در استوریج مرکز داده خودمان؟ چگونه به پرسنل آموزش دهیم که بدون ایجاد دردسر برای تیم آی تی، بتوانند دیتای خود را براحتی پیدا کنند؟ چطور تیم های ما می توانند برای همکاری موثرتر در پروژه ها به دیتای مخصوص آن پروژه به سرعت دسترسی پیدا کنند؟

با استفاده از DataIQ کنترل دیتا را به دست بگیرید

با استفاده از محصول شرکت Dell EMC با نام dataIQ می توانید به پاسخ تمام سوالات بالا و بسیاری از سوالات دیگر برسید.

این نرم افزار قدرت انجام هر کاری را بر روی دیتای غیرساختاریافته، از یافتن آن گرفته تا درک صحیح آن از طریق متادیتا، چه بخواهد file باشد و چه object در استوریج های ناهمگن (heterogeneous) و حتی cloud، را به سازمان ها می دهد.

با استفاده از قابلیت جستجوی سریع و فایل سیستم یکپارچه، شما می توانید تمامی دیتاهای غیرساختاریافته را که در استوریج های Isilon، ECS، برندهای دیگر مانند ۳par و حتی در کلادهای عمومی، ذخیره شده اند را در یک صفحه مشاهده نمایید.

با کمک این نرم افزار شما براحتی می توانید دیتای خود را یافته و آن را با توجه به درجه اهمیت در tier مخصوص به خود قرار دهید. مثلا دیتای خیلی مهم را در دیسک های all-flash و دیتای با درجه اهمیت کم را در دیسک های NL-SAS ذخیره نمایید.

نرم افزار DataIQ اینکار را از طریق دیتابیس خود و ایندکس کردن میلیاردها فایل و دایرکتوری انجام می دهد. با استفاده از این نرم افزار می توانید هزینه های بخش ذخیره سازی خود را نیز کنترل نمایید و سرعت عمل در یافتن فایل های خود را به کسری از ثانیه کاهش دهید بدون اینکه اهمیتی داشته باشد که فایل ها دقیقا کجا هستند.

شرکت Dell این نرم افزار را در نسل های جدید استوریج های خود مانند PowerScale عرضه کرده است.

سایر قابلیت های DataIQ

  • قابلیت Duplicate Finder که بصورت اتوماتیک فایل های تکراری را یافته و به کاربر پیشنهاد می کند در صورت عدم نیاز آنها را پاک نماید.
  • قابلیت Preview که امکان یک نمایش کوچک از محتویات فایل را به کاربر می دهد تا در صورت نیاز آن فایل را باز کند.
  • قابلیت Audited delete که می توان از طریق آن گزارش فایل های پاک شده را دریافت کرده و ببینیم که چه کسی اقدام به انجام این کار کرده است.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا