اتاق دانشتکنولوژی

جنگ Nutanix و VMware برای کسب سهم بیشتر در بازار HCI

بازار نرم افزارها و سخت افزارهای زیرساخت hyper-converged در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۰ یک مسابقه با تنها دو بازیگر بزرگ بوده است.

دو شرکت Nutanix و VMware بیش از هفتاد درصد سهم بازار نرم افزارهای Hyperconverged را به خود اختصاص داده اند و هم اکنون نیز در حال مبارزه با یکدیگر برای کسب سهم بیشتر در این بازار هستند. در جایگاه سوم نیز دو شرکت سیسکو و HP در حال رقابت با یکدیگرند.

براساس یک تحقیق، این بازار تنها در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۰ توانسته ۱.۹۸ میلیارد دلار درآمد ایجاد نماید که نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل در حدود ۸.۳ درصد رشد داشته است.

در ادامه به بررسی چهار شرکت برتر حوزه HCI می پردازیم:

شرکت سیسکو، غول شبکه، که ۴.۳ درصد از سهم این بازار را به خود اختصاص داده است و توانسته در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۰ به درآمد ۸۵ میلیون دلاری برسد. این یعنی ۳.۵ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال قبل. برند این شرکت در این حوزه با نام HyperFlex شناخته می شود.

شرکت HP، که ۵.۱ درصد از سهم این بازار را با درآمد ۱۰۲ میلیون دلاری در سه ماهه ابتدایی ۲۰۲۰ به خود اختصاص داده است، توانست با بکار بردن پردازشگرهای EPYC Rome AMD در پلتفرم Nimble و Simplivity بازار VDI را هدف بگیرد که با آمدن ویروس کرونا و پروژه های کاردرخانه و خدمات فوریت های پزشکی، استفاده از آن افزایش بسیار چشمگیری داشته است.

شرکت Nutanix، با ۲۸.۳ درصد از سهم بازار که سه سال پیش شروع به خروج از بخش سخت افزارهای HCI کرده بود، توانست در بخش نرم افزار ۵۶۲ میلیون دلار درآمد را در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۰ برای خود ثبت نماید.

در نهایت در رتبه نخست، شرکت VMware قرار دارد که با کسب ۴۲.۴ درصد از سهم بازار و ۸۴۱ میلیون دلار درآمد در سه ماهه ابتدایی، توانسته است در این حوزه پیشروترین شرکت باشد. محصول VxRail این شرکت با پردازشگرهای AMD باعث ایجاد این پیشرفت سریع در VMware شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا