فناوری اطلاعاتوب

الگوریتم کبوتر گوگل

اگر بخواهیم بشکل خیلی ساده الگوریتم کبوتر یا Pigeon را توضیح دهیم، لازم است که به جستجوهایی که تاکنون انجام داده اید بیشتر فکر کنید. مخصوصا جستجوهایی که بیشتر مربوط به یافتن یک کسب و کار مانند رستوران یا کافی شاپ بوده است. مثلاً عبارت “رستوران های مرکز شهر” را در نظر بگیرد. با جستجوی آن در کمال تعجب مشاهده می کنید که در نتایج، رستوران های مرکز شهر تهران (فرض بر اینست که در تهران زندگی می کنید) به نمایش در می آیند. اما پشت این نتایج مفید و ارزشمند گوگل که هر جستجو را بر اساس موقعیت مکانی و محلی به ما نشان می‌دهد چیست؟ بله درست حدس زدید! الگوریتم کبوتر گوگل.

الگوریتم کبوتر، موقعیت مکانی را در اولویت های خود قرار می دهد و قوانین سئویی را که تاکنون وجود داشته اند، در نظر نگرفته و یا کمتر به آنها توجه می کند. در اینجا یک عبارت جدید به نام سئوی محلی یا Local SEO بوجود می آید.

سئوی محلی چیست؟

سئوی محلی به شما کمک می کند، کسب و کار خود را مستقیماً به همان مشتری که در همسایگی شما است و جستجوگر محلی یا local searcher نامیده می شود، معرفی کنید. گوگل می تواند تمامی اطلاعات کسب و کار جستجو شده مانند عکس ها و نظرات را نمایش دهد. این قدرت سئوی محلی است!!!

شاید عملکرد سئوی محلی را بتوان با پیک برتر مقایسه کرد که تمامی کسب و کارهای محله را به شما معرفی می کند و یا نرم افزارهایی مانند اسنپ فود که به صورت پیش فرض بدنبال رستوران های اطراف شما می گردد. البته که تمامی این سایت ها و نرم افزارها از طریق جی پی اس، محل شما را متوجه می شوند.

اهمیت سئوی محلی

طبق آمار اهمیت سئوی محلی روز به روز در حال افزایش است زیرا تعداد جستجوگرهای محلی با سرعت زیادی در حال زیادتر شدن هستند. برای همین گوگل مجبور به تغییر روند رتبه دهی در جستجوهای محلی است. برای مثال ممکن است رتبه سایت شما با یک عبارت کلیدی در جایگاه دهم باشد ولی با اعمال الگوریتم‌های محلی گوگل، این جایگاه بالاتر بیاید. این امر به خاطر آن است که وقتی بحث سئوی محلی مطرح می‌شود، بسیاری از عواملی که قبلا در سئو موثر بودند، تاثیر خود را از دست داده و عوامل دیگری جایگزین آن می‌شوند.

زمانیکه عبارت جستجو شده به یک موقعیت مکانی یا یک کسب و کار محلی اشاره دارد، فاکتورهایی مانند فاصله مکانی، ساعت کاری و سهولت دسترسی حتی از میزان اعتبار سایت یا محتوای قرار گرفته در آن مهم‌تر خواهند بود.

چگونه سایت خود را در سئوی محلی بالا ببریم

فاکتورهای زیادی توسط الگوریتم کبوتر مورد توجه قرار می‌گیرند که بر نمایش شما در نتایج محلی تاثیرگذار خواهند بود. در اینجا به برخی از مهم‌ترین نکات اشاره می‌کنیم.

  • کسب و کار خود را در نقشه گوگل ثبت نمایید.
  • نام، آدرس و تلفن خود را در تمامی صفحات سایت ثبت نمایید. عموماً اینکار در قسمت فوتر سایت انجام می گردد.
  • سایت خود را در دایرکتوری های محلی ثبت نمایید. برای مثال رستوران ها می توانند کسب‌و‌کار خود را در Foursquare ثبت کنند.
  • مشتریان خود را تشویق کنید که نظرات خود را در گوگل مپ، زیر کسب‌و‌کار شما ثبت نمایند. شما نیز به آنها پاسخ دهید.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا