فناوری اطلاعاتوب

آموزش سرویس Google My Business

معرفی سرویس Google My Business

گوگل مای بیزینس سرویسی است که به شما اجازه می دهد آدرس دفتر کسب‌و‌کار خود و یا مغازه‌تان را در نقشه گوگل با استفاده از آن ثبت کنید. با انجام دادن این کار هر زمان که فردی کسب‌و‌کار شما را جستجو کند آدرسی که می تواند با استفاده از آن به شما دسترسی پیدا کند را خواهد دید. همچنین هنگامی که محصول یا خدماتی را که شما هم ارائه می دهید را جستجو کنند گوگل آدرس شما را نیز به آن ها نشان خواهد داد. این سرویس کاملاً بصورت رایگان ارائه شده است.

اهمیت این سرویس مخصوصا در موبایل ها خود را نشان می دهد زیرا گوگل می تواند از طریق gps موقعیت شما را تشخیص داده و زمانی که اقدام به جستجو می کنید، لیست کسب‌و‌کارهای نزدیک شما را در نتایج نشان می دهد.

چگونه ثبت نام کنیم

به منظور درج اطلاعات کسب و کار خود در لیست Google My Business، باید اطلاعات زیر در دسترس شما باشد:

  • یک شرح کوتاه از کسب و کار یا تجارت شما
  • شماره تماس، آدرس دقیق، کد پستی، آدرس وب سایت، آدرس ایمیل، ساعات کاری و سایر اطلاعاتی که برای معرفی کسب و کار خود نیاز دارید.
  • یک لوگو یا تصویری که معرف شرکت و یا کسب و کار شما باشد. این تصویر می تواند عکسی از دفتر کار یا مغازه شما باشد. 

در قدم اول به سایت Google My Business وارد و اکانت خود را بسازید. این اکانت به اکانت جی میل شما متصل می شود. به محض ورود، فرم ثبت اطلاعات جغرافیایی برای شما به نمایش در می آید که می بایست اطلاعات کسب و کار خود را در آن وارد نمایید.

قبل از اینکه گوگل بتواند اطلاعات کسب و کار شما را در لیست مشاغل My Business ثبت کند، شما باید ثابت کنید که اطلاعات ورودی صحیح می باشند و کسب و کارتان قانونی و مجاز است. با اینکار، گوگل از درج مشاغل قلابی جلوگیری می کند. بعد از ثبت اطلاعات کسب و کار، یک ایمیل حاوی کدی خاص به آدرس ایمیل شما ارسال می شود. روش جایگزین تائید اطلاعات، از طریق تلفن می باشد.

در مراحل پیکربندی این سرویس به جزئیات زیر نیز توجه نمایید:

قسمت نقد و بررسی

این گزینه برای بیزینس هایی دیده می شود که در Google My Business  پیام دادن را فعال کرده باشند. برای فعال کردن این قابلیت، صفحه گوگل مای بیزینس خود را باز کرده و به بخش Listing خود بروید. سپس به بخش Customers رفته و گزینه Messages را فعال کنید.

از این به بعد مردم می توانند برای محصولات و خدماتی که شما قرار می دهید و بیزینس شما صحبت کنند و نظر بدهند، همچنین شما می توانید این نظرات و نقد و بررسی ها را ببینید و به آنها نیز پاسخ دهید و از این طریق ارتباط قوی تری با مشتریان برقرار کنید.

برای کسب‌و‌کار خود یک نام کوتاه انتخاب نمایید

امروزه کسب‌و‌کارها می توانند در بخش لیستینگ شان برای خود یک نام کوتاه و URL انتخاب کنند. اگر تابحال URL خود را انتخاب نکرده اید، سریعاً این کار را قبل از این که شخص دیگری آن را تصاحب کند انجام دهید. همچنین پیشنهاد می شود قبل از انتخاب نام کوتاه خوب فکر کنید چرا که شما تنها ۳ بار در هر سال می توانید نام کوتاه را تغییر دهید. شما می توانید این قابلیت را در صفحه لوکیشن ها و با کلیک برروی Info و اضافه کردن نام کوتاه انجام دهید.

از Google Assistant استفاده نمایید

امروزه گوگل به کاربران این اجازه را می دهد که با استفاده از سرویس Google Assistant غذای مورد علاقه خود را از رستوران ها و فست فودهای مورد علاقه شان سفارش دهند. این کار در ایران از طریق شرکت های متفاوتی از جمله اسنپ فود انجام می شود و کمپانی های دیگری نیز می توانند در این زمینه با گوگل پارتنر شوند.

کاربران می توانند با کلیک برروی Order Now سفارش خود را ثبت کنند و انتخاب کنند تا غذا برایشان فرستاده شود و یا با تعیین کردن زمان مشخصی به رستوران مراجعه کرده و غذای خود را تحویل بگیرند. پرداخت مبلغ برای بیزینس های خارج از ایران از طریق درگاه های Google Pay و در داخل کشورمان معمولاً از طریق وب سایت ها و اپلیکیشن ها و درگاه های شتاب انجام می گیرد.

 

ثبت نام کسب و کار در ایران

امکان استفاده از سرویس Google My Business در ایران وجود ندارد، حتی با تغییر آی پی هم نمی توانید آدرس شرکت خودتان را در گوگل بیزینس ثبت کنید. البته نام کشور ایران در لیست کشورها وجود دارد، اما این انتخاب محدود شده است.

برای استفاده از این سرویس یک راه میانبر وجود دارد. به صفحه نقشه گوگل بروید، نام کشور و شهر خود را بنویسید. محله ای که شرکت و کسب و کار شما در آنجا واقع است را جستجو کنید. سپس روی منو با نماد سه خط زیر هم کلیک کنید. در پایین منو روی “افزودن یک مکان جا افتاده” یا “Add a missing place” بگردید و روی آن کلیک کنید.

مکان نمای قرمزرنگ را با موس گرفته و بکشید و در جایی که کسب و کار شما قرار دارد رها کنید. فیلدهایی که یک ستاره قبل از آنها قرار دارد را حتما پر کنید.

فیلد نام، آدرس (که به صورت خودکار پر خواهد شد)، دسته بندی، تلفن، آدرس وب سایت را وارد کنید. با کلیک روی افزودن ساعات می توانید ساعات فعالیت کسب و کارخودتان را معین کنید. اگر کسب و کار آنلاین اینترنتی شما ۲۴ ساعته است، گزینه شبانه روزی را تیک بزنید.

حدودا از ۱۰ دقیقه تا ۲۴ ساعت طول می کشد تا کسب و کار، شرکت و تجارتی که در نقشه گوگل ایجاد کردید، در تجارت من در گوگل ثبت نهایی شود.

 

مقالات مرتبط:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا