VMwareدانشنامهمجازی سازی

VMware Workstation

نرم افزار VMware Workstation

اولین محصول شرکت vmware است که برای نصب چندین ماشین مجازی بر روی یک سیستم عامل استفاده می شود بصورتی که بتوان از همه آنها بصورت همزمان استفاده کرد. هر کدام از این ماشین های مجازی می توانند سیستم عامل های مربوط به خود را داشته باشند، مانند ویندوز، لینوکس و یا مک و غیره.

با استفاده از این نرم افزار می توان سخت افزارهای فیزیکی سیستم مانند پردازشگر، حافظه و یا کارت شبکه را بین چندین ماشین مجازی بصورت انتزاعی تقسیم کرد. ولی با توجه به اینکه این نرم افزار بر روی یک سیستم عامل نصب می شود، قادر نیست بصورت مستقیم با سخت افزار سیستم در ارتباط باشد و بصورت غیرمستقیم و از طریق سیستم عامل این ارتباط را برقرار می کند. به این روش نصب نرم افزار مجازی سازی سیستم عامل در اصطلاح hosted می گویند. البته از این راهکار بیشتر در محیط های تستی و یا کوچک استفاده می شود و در شرکت های enterprise از راهکار VMware ESXi که بصورت bare-metal (و نه hosted) نصب می گردد، استفاده می شود.

نرم افزار VMware workstation قدرتمند ترین و معروف ترین ابزار موجود در زمینه مجازی سازی در سمت کاربر به شمار می رود. کاربران به راحتی می توانند بدون این که کوچکترین صدمه ای به سیستم عامل خود وارد نمایند حجیم ترین ابزار ها را بر روی یک سیستم مجازی نصب نمایند و به راحتی استفاده کنند.

تعدادی از قابلیت های این نرم افزار عبارتند از:

– استفاده از قابلیت Snapshot
– پشتیبانی از صدای HD با صدای فراگیر
– پشتیبانی از بلوتوث
– قابلیت پشتیبانی سیستم های ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی در محیط لینوکس و ویندوز
– پرینت در سیستم مجازی بدون نیاز به نصب درایور پرینتر با استفاده از ThinPrint

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا