سئوفناوری اطلاعاتوب

چگونه از سرویس های گوگل بک لینک دریافت کنیم؟

دنیای سئو بسیار پیچیده است و اگر احتمالاً در این حوزه فعالیت می‌کنید، چالش‌های پیچیده و البته شیرین بسیاری روبرو بوده‌اید. یکی از این چالش‌ها دریافت لینک‌های follow و nofollow از سایت‌های مختلف است. اینکه بررسی کنید کدام یک از این لینک‌ها مخرب و کدام سازنده هستند، امری بسیار مهم و ضروری است. زیرا کوچک‌ترین اشتباه باعث می‌شود کلیه زحمات شما از بین رفته و سایت دچار پنالتی شود.

یک جمله کلیدی در زمینه گرفتن بک لینک وجود دارد: “گاهی اوقات بهترین بک لینک‌ها ساده‌ترین آن‌ها هستند.”

خیلی از سئوکارها این نوع بک لینک‌ها را به دلیل همین سادگی‌شان در نظر نگرفته و از آن‌ها گذر می‌کنند. پس اینجا نقطه‌ای است که شما می‌توانید از آن استفاده کرده و آن را تبدیل به سکوی پرتاب خود کنید. سرویس‌های مختلف گوگل یکی از انواع این بک لینک‌های ساده هستند که به آن اشاره شد. بسیار دیده شده که بسیاری از سئوکارها این سرویس‌ها را در نظر نگرفته و به آن‌ها اهمیت نمی‌دهند.

 

اهمیت دریافت لینک از سرویس های گوگل

 

امروزه سرویس‌هایی که گوگل ارائه می‌دهد تنها منحصر به موتور جستجوی این شرکت نیست. ممکن است اکنون ذهن شما سریع به سرویس یوتیوب و گوگل مپ برود. علاوه بر اینها گوگل سرویس‌های بسیار بیشتری در سطح اینترنت ارائه می‌دهد که ممکن است بسیاری از ما از آن‌ها استفاده نکنیم و یا حتی اسم آنها را نیز نشنیده باشیم. حتی به دلیل تحریم‌ها، بسیاری از ما ایرانیان در داخل کشور نمی‌توانیم از این سرویس‌ها استفاده کنیم.

این سرویس‌ها بسیار مهم هستند و شما می‌توانید بک لینک‌های بسیار ارزشمندی را از آن‌ها دریافت کنید. در تجزیه و تحلیل‌های تخصصی فاکتورهای سئو که صورت گرفته، دریافت لینک از سرویس‌های مختلف گوگل، اهمیت خود را در بالا بردن رنک سایت نشان داده‌اند. اگر کمی منطقی نیز به این موضوع فکر کنید به نظر منطقی نیز می‌آید. گوگل میلیون‌ها دلار برای هر کدام از این سرویس‌ها هزینه کرده، پس چرا نباید آن‌ها را در سیستم رتبه‌بندی خود در نظر بگید؟

پس در ادامه با اکتوبیت همراه باشید تا به معرفی این سرویس‌ها و نحوه دریافت بک لینک از آن‌ها پرداخته و کمی بیشتر وارد جزئیات شویم.

 

لیست سرویس های گوگل

 

کار گرفتن بک لینک را از وب سایت‌های زیر که از زیر مجموعه‌های گوگل هستند آغاز کنید:

  • یوتیوب (Youtube)
  • گوگل مای بیزینس (Google My Business)
  • گوگل نیوز (Google News)
  • بلاگر (Blogger)

 

لینک سازی در یوتیوب

یوتیوب یک کتابخانه عظیم از محتوای ویدیوئی است که خودش به تنهایی یک موتور جستجوی مهم است. اگر شما یا مشتریانتان در زمینه ویدیو مهارت خاصی دارید، ایجاد کانال YouTube یک حرکت بسیار هوشمندانه است. ایجاد یک یا دو ویدیوی ساده با بک لینک به وب سایت شما، می‌تواند آغازگر این لینک سازی مهم باشد.

 

لینک سازی در گوگل مای بیزینس

گوگل مای بیزینس محلی است برای معرفی کسب‌وکارها در گوگل مپ که برای سئوی محلی بسیار بااهمیت است. در صورتی که برند خود را در این سرویس ساخته باشید، کاربر می‌تواند با جستجوی نام شما به راحتی اطلاعات کسب‌وکارتان، شامل آدرس، تلفن، نظرات کاربران و غیره را بدست آورد. این سرویس دائماً در حال رشد است و در آخرین به‌روزرسانی اگر شما عبارت “شماره تماس نام برند” را جستجو کنید، شماره تلفن برند جستجو شده را در یک باکس جداگانه نمایش می‌دهد.

البته گوگل این سرویس را برای ایرانیان بسته است و شما نمی‌توانید کسب‌وکار خود را حتی با استفاده از تغییر آی پی ایجاد نمایید. زیرا به محض انتخاب ایران به عنوان کشور، پیغام خطا دریافت خواهید نمود. اما خوشبختانه روش جایگزینی برای انجام این کار توسط گوگل مپ وجود دارد. آموزش این روش جایگزین در مقاله آموزش سرویس Google My Business، شرح داده شده است.

لینک سازی در گوگل مای بیزینس

لینک سازی در گوگل نیوز

گوگل نیوز (Google News) یا اخبار گوگل، یک وبگاه جمع‌آوری‌کنندهٔ خوراک‌خوان توسط گوگل است. این سرویس در سپتامبر ۲۰۰۲ تأسیس شد و ۲۸ زبان را پشتیبانی می‌کند. اگر شما هنر تولید اخبار روز را دارید و این کار را طبق اصول انجام دهید، بعد از مدتی وارد این سرویس می‌شوید. ورود به این سرویس باعث دریافت ورودی‌های زیادی به سایت شما خواهد شد. اما متاسفانه زبان فارسی در این ۲۸ زبان قرار ندارد و هنوز پشتیبانی نمی‌شود و در حال حاضر شما نمی‌توانید برای لینک سازی از آن استفاده کنید.

 

لینک سازی در بلاگر

بلاگر (blogger) یک سایت اینترنتی میزبان برای ایجاد و نوشتن وبلاگ به صورت رایگان است. گوگل در سال ۲۰۰۳ این سرویس را خریداری نمود. شما می‌توانید با داشتن اکانت گوگل، در داخل بلاگر نیز لاگین کرده و هم مقالات فارسی ایجاد کرده و هم در قسمت پروفایل، آدرس سایت خود را وارد نمایید.

در زمان لینک سازی مقالات از شما پرسیده می‌شود که درخواست لینک follow یا nofollow را دارید که می‌توانید با توجه به سیاست‌های تعیین شده یکی را انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا