رشد و توسعه فردیفرهنگ و جامعه

وقتی که از نوشتن در شبکه های اجتماعی می ترسیم

آیا بدلیل وجود همکاران خود، از نوشتن در شبکه های اجتماعی محروم شده اید؟ یا واقعا نگران چیزی هستید که تصمیم به نوشتن آن دارید؟

برای بسیاری از ما خیلی دشوار است که بتوانیم زندگی اجتماعی و حرفه ای خود را از هم جدا کنیم آنهم وقتی که به اکثریت همکارانمان در شبکه های اجتماعی متصل هستیم. اغلب نمی توانیم آنچه را که دوست داریم پست کنیم زیرا ترس از قضاوت شدن در محل کار را داریم. احتمالاً برای شما نیز پیش آمده است که به همین دلیل، بارها تصمیم به نوشتن کرده اید و یا حتی متن خود را نیز نوشته اید اما در لحظه ای که می بایست دکمه ارسال را بزنید، پشیمان می شوید. چون می ترسید که قضاوت شوید!!! شاید به همین دلیل است اکه اکثریت حاضر در شبکه های اجتماعی تبدیل به یک خواننده شده اند.

اما با همه گیری ویروس کرونا در سال ۹۹ و قرنطینه ای که در سرتاسر دنیا ایجاد شد، خیلی از ما درک کرده ایم که همکاری بین افراد در شبکه های رسانه ای بسیار حیاتی شده اند. البته تحقیقی که بصورت آنلاین در رابطه با این موضوع انجام شده نشان می دهد که ۸۲ درصد کارمندان ترجیح می دهند که دوباره به دفترهای کار خود برگردند تا اینکه در خانه کار کنند زیرا در خانه با چالش هایی روبرو هستند که هیچ وقت آنها را در دفتر کار تجربه نکرده بودند.

درصد بزرگی از پاسخ دهندگان اذعان به مشکل در برقراری ارتباط با پرسنل دیگر را داشته اند و ترجیح می دهند در دفتر کار و بصورت جلسه حضوری با افراد ارتباط بگیرند تا بصورت مجازی.

تحقیقات نشان داده تقریباً سه چهارم کارمندان در شبکه های اجتماعی با یکدیگر در ارتباط هستند. بیشتر این ارتباطات نیز در سه شبکه فیسبوک، اینستاگرام و لینکدین است.

با اینحال سه چهارم کارمندان در ارتباط با یکدیگر، ترجیح می دهند در این شبکه های اجتماعی چیزی پست نکنند و فقط خواننده باشند تا همکارانشان آنها را قضاوت نکنند. حتی بسیاری، از کامنت گذاشتن برای پست های دیگران نیز می ترسند زیرا احساس می کنند این کامنت ها را نیز همکارانشان می خوانند.

تقریباً اکثر ما کم و زیاد با این مشکل مواجه هستیم و می بایست با آن مواجه شویم. با اینکه تصورش سخت است اما نظرات ما در شبکه های اجتماعی می تواند تاثیر بسیار زیادی در جامعه بگذارد. برای نمونه می توان از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده نام برد که بسیاری معتقدند همین شبکه های اجتماعی توانستند سرنوشت چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا را تعیین کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا