فناوری اطلاعاتوب

Breadcrumb چیست؟

کلمه Breadcrumb که به معنای خرده نان است امروزه در دنیای وب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این نام از داستان های قدیمی گرفته شده است که افراد برای اینکه مسیر خود را فراموش نکنند، از خرده های نان استفاده کرده و آنها را در مسیر، بر روی زمین ریخته تا راه برگشت خود را براحتی پیدا کنند.

این فراموشی برای کاربران وب نیز تا حدودی پیش می آید که نمی دانند هدفشان از ورود به سایت چه بوده و اصلاً چه مسیری را طی کرده اند تا به این صفحه رسیده اند. استفاده از بردکرامپ یا نشانگر صفحه می تواند تا حد زیادی به این دسته از کاربران کمک نماید تا بتوانند راه خود را پیدا کنند.

در زیر نمونه ای از یک بردکرامپ را مشاهده می نمایید:

بردکرامب چیست؟

 

بردکرامب چیست؟

بردکرامب یا نشانگر صفحات یا مسیر راهنما، بخشی از طراحی رابط کاربری است که مسیر حرکت کاربر در صفحات سایت را، تسهیل می کند. بردکرامب‌ها در سیستم عامل‌ها، برنامه‌های نرم‌افزاری، وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها مورد استفاده قرار می گیرند و به کاربر این امکان را می‌دهند که با هر کلیک، به دایرکتوری موردنظر هدایت شود.

تاثیر بردکرامب بر سئو سایت

Breadcrumb تجربه کاربری دلپذیری برای کاربران سایت شما فراهم می‌کند، بنابراین بر سئو سایت شما تاثیر مثبت می‌گذارد. از طرف دیگر، در صورتی که از مسیر راهنمای صفحات استفاده می‌کنید، هنگامی که در صفحه نتایج جستجو گوگل ظاهر می‌شوید، جایگاه مطلب در ساختار سایت به کاربر نشان داده می‌شود. در صورتی که توجه کاربر به مطلب شما جلب شود، وارد سایت می‌شود و بدین ترتیب CTR سایت شما افزایش پیدا می‌کند.


بیشتر بدانید:


وقتی سایت شما بردکرامب داشته باشد، کاربر می‌تواند موضوعات متنوع و مرتبط با موضوع مورد علاقه خود را ببیند و به سایر صفحات برود. بنابراین نرخ پرش (Bounce Rate) کاربران کم می‌شود و تاثیر مثبتی بر سئو سایت شما خواهد گذاشت.

چگونه بردکرامب را به سایت اضافه کنیم؟

معمولاً سایت های وردپرسی، گزینه‌ای برای فعال کردن این قابلیت را دارند و می‌توانید از افزونه Yoast Seo استفاده کنید. بعد از اضافه کردن این کد، به بخش افزودن پلاگین Yoast SEO بروید و پشتیبانی از بردکرامب را فعال کنید. همچنین برای جذاب‌تر کردن ظاهر آن‌ها نیز کدهای مخصوصی وجود دارد که می توانید با استفاده در سایت، ظاهر سایتتان را زیباتر کنید.

خطاهای BreadCrumbs

سرویس گوگل سرچ کنسول، قسمت ویژه ای را برای بررسی بردکرامب های سایت شما دارد و خطاهای موجود در آن را به شما نمایش می دهد. پیشنهاد می شود بعد از راه اندازی بردکرامب، آن را از طریق گوگل سرچ کنسول بررسی نمایید تا در صورت وجود مشکل، سریع اقدام به حل آن نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا