اتاق دانشتکنولوژی

سیستم هشدار زلزله گوگل مخصوص اندروید

گوگل اعلام کرده در حال اجرای طرحی است که بر مبنای آن شما می توانید هشدار زلزله را در گوشی های اندرویدی خود دریافت نمایید. این سیستم متکی به شتاب سنج هایی (Accelerometer) است که می بایست در گوشی های هوشمند قرار بگیرند تا بتوانند سیگنال های زلزله را دریافت کنند.

شتاب‌سنج  حسگری می‌باشد که شتاب مکانیکی را به سیگنال الکتریکی متناسب با آن تبدیل می‌کند و برای اندازه‌گیری ارتعاش، شوک و ضربه به کار می‌رود.

نحوه عملکرد آن اینگونه است که اگر تلفن شما سیگنال زلزله را دریافت کند، آن را به همراه مکانی که این اتفاق افتاده است، برای سرور زلزله نگاری گوگل ارسال می کند. سپس سرور، اطلاعاتی را که از چندین گوشی اندروید دریافت کرده را تحلیل و متوجه می شود که آیا زلزله اتفاق افتاده است یا خیر.

درنهایت اگر زلزله تشخیص داده شود، یک پیغام هشدار به تمامی دستگاه های اندرویدی آن منطقه از دنیا ارسال می شود و افراد می توانند به سرعت اقدام به یافتن محلی امن برای پوشش کنند.

همانطور که می بینید هر گوشی موبایل می تواند در آینده تبدیل به یک مرکز لرزه نگاری کوچک شود که با در کنار هم قرار گرفتن میلیون ها گوشی حتی می تواند یک مرکز هشدار بسیار بزرگ باشد.

علاوه بر این، گوگل قصد دارد داده های مربوط به زلزله را در نتایج جستجوی خود نیز نمایش دهد. بدین صورت که وقتی شما عبارت زلزله یا زلزله در نزدیکی من را جستجو نمایید، می توانید نتایج مربوط به زلزله اطراف خود و اینکه چه کاری بهتر است بعد از آن انجام دهید را مشاهده نمایید.

  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا