اتاق دانشاندرویدتکنولوژیسیستم عامل

گوگل و برگزاری دوره رایگان آموزش زبان برنامه نویسی کاتلین برای توسعه اندورید

شرکت گوگل برای آموزش مبتدی ها به جهت ساخت اپلیکیشن های اندوریدی، اقدام به راه اندازی آموزش زبان برنامه نویسی Kotlin کرده است. زبانی که بسیاری از دولوپرها بدلیل خاص بودن و بالا بردن بهره وری، بسیار به آن علاقه نشان داده اند.

در حال حاضر زبان کاتلین به لطف گوگل که به آن اولویت بالاتری در اندروید داده است، از لحاظ توسعه به یکی از سریع ترین ها در گیت هاب تبدیل شده است. اکنون ۷۰ درصد از هزار اپلیکیشن برتر اندروید با کاتلین نوشته شده است. به همین دلیل گوگل تصمیم گرفته با استفاده از آموزش های رایگان، مبتدی های بیشتری را وارد این زبان برنامه نویسی کند.

گوگل در این رابطه توضیح می دهد که: شاید اگر برای اولین بار است که می خواهید کد بزنید، کمی بترسید اما باید بدانید که حتی بدون هیچ پیش زمینه فنی در رابطه با کدزنی می توانید وارد این دوره شده و اقدام به یادگیری کاتلین نمایید. هدف از این دوره آشنایی با ابزارها و منابعی است که دولوپرهای اندروید از آنها استفاده می کنند. شما آرام آرام و با تمرینات عملی با اصول برنامه نویسی آشنا خواهید شد.

در این دوره گام به گام دستورالعمل های استفاده از Android Studio IDE و نحوه اجرای آنها در گوشی های اندروید را خواهید آموخت.

گوگل تضمین می کند که در پایان این دوره، دانشجویان بتوانند مجموعه ای از برنامه های اندرویدی را کامل کنند. همچنین در انتهای هر دوره یک امتحان گرفته می شود که در صورت پاس شدن در هر کدام از آنها یک مدال دیجیتالی خواهید گرفت.

البته درست است که برای گذراندن این دوره نیاز به تجربه برنامه نویسی ندارید اما باید دارای حداقل دانش کامپیوتری و مهارت های اساسی ریاضی باشید.

در حاضر حاضر فقط از پنج دوره طراحی شده فقط دوره یک فعال شده است و شما می توانید در آن ثبت نام نمایید.

برای ثبت نام در این دوره رایگان می توانید از اینجا اقدام نمایید. (البته سایت برای آدرس های ایران فعلاً بسته است.)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا