فناوری اطلاعاتنرم افزار و اپلیکیشن

افزونه Really Simple SSL

بعد از خرید SSL و فعال سازی آن باید کلیه فایل های سایت را از طریق پروتکل SSL و با HTTPS لود کنید. در وردپرس برای لود صحیح فایل ها باید از افزونه Really Simple SSL استفاده کنید. این افزونه تمام آیتم های لود شده سایت را از طریق اس اس ال بارگذاری می کند و قفل سبزرنگ در کنار آدرس سایت در مرورگر بطور کامل دیده می شود و هیچ اخطاری هم دریافت نمی کنید.

بعد از نصب ssl اگر سایت خود را در جی تی متریکس آنالیز نمایید احتمالا پیغام های خطای Avoid landing page redirects و Minimize Redirects را خواهید دید. دلیل اصلی این مشکل وجود لینک هایی است که در داخل سایت شما بصورت http وارد شده است. با نصب این افزونه، مشکل مربوط به ssl حل می شود.

بعد از نصب و فعال سازی افزونه کافی است به بخش تنظیمات در پنل مدیریت وردپرس مراجعه کنید و بر روی لینک SSL کلیک کنید. اینجا می توانید تنظیمات مربوط به افزونه را مشاهده و در صورت لزوم تغییراتی ایجاد کنید.

در بخش پیکربندی باید دقت کنید ۴ آیتم اول تیک سبز رنگ داشته باشد. افزونه در ابتدا گواهینامه امنیتی شما را بررسی می کند و در صورت تایید سعی می کند کلیه محتوای شما را از طریق https لود کند. برای این کار کلیه محتویات سایت را از طریق ریدایرکت ۳۰۱ با آدرس HTTPS لود می کند. اگر به هر دلیلی این ۴ تا تیک را نداشتید باید تغییراتی در تنظیمات اعمال کنید.

بخش تنظیمات

با فعال کردن گزینه “تایید کننده محتوای مختلف” افزونه تمامی فایل را با https لود می کند و در اغلب اوقات بدون تغییر دیگری SSL بطور کامل برقرار می شود اما بهتر است ریدایرکت های ۳۰۱ را هم فعال کنید.

دو گزینه بعدی ریدایرکت ۳۰۱ را فعال می کند. با اینکار محتوای HTTP سایت شما به HTTPS ریدایرکت ۳۰۱ می شود. بنابراین با استفاده از این افزونه هیچ مشکلی برای سئوی سایت شما پیش نمیاد و بعد از چند هفته کلیه لینک های جدید شما توسط گوگل به صورت HTTPS ایندکس می گردد.

گزینه های بعدی را بهتر است فعال نکنید. ریدایرکت ۳۰۱ توسط htaccess (یک فایل در وردپرس) سریعتر اجرا می شود. بنابراین نیاز نیست ریدایرکت از طریق جاوا را فعال کنید. در صورتی که با فعال سازی گزینه های ریدایرکت با htaccess به مشکل خوردید می توانید از ریدایرکت جاوا استفاده کنید.

بهتر است “توقف ویرایش فایل htaccess” هم غیر فعال باشد. چون ممکن است افزونه های دیگر بخواهند تغییراتی در آن اعمال کنند.

اگر فعال کردن گزینه “تایید کننده محتوای مختلف” برای شما مشکلاتی را ایجاد کرد می توانید بجای آن از “Use alternative method to fix mixed content” استفاده کنید.

لینک دانلود
نکته مهم: این نرم افزار بصورت رایگان و صرفا برای وردپرس عرضه شده است.

نصب فعال : ۴،۰۰۰،۰۰۰+

نوع فایل: zip
دانلود اطلاعات بیشتر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا