فناوری اطلاعاتوب

الگوریتم Sandbox گوگل

فرض کنید که فرزند خردسال خود را به کنار ساحل می برید، آیا او را در همان ساحل رها کرده تا بازی کند؟ چه راهکاری را پیشنهاد می دهید که در عین حال که امنیتش حفظ شود به تفریح و بازی نیز بپردازد؟

احتمالا در ابتدا از جعبه های شنی استفاده می کنید که درون آن به بازی بپردازد و بعد از مدتی و آرام آرام او را با محیط واقعی آشنا می کنید تا با خیال راحت در ساحل به بازی خود برسد.

در دنیای اینترنت و موتور جستجوی گوگل نیز این قانون برقرار است. زمانی که شما سایت خود را ثبت می کنید، گوگل شما را در یک سندباکس قرار می دهد تا برای مدتی شما را زیر نظر داشته باشد و موضوع کار شما را متوجه شود. این زمان ممکن است از یک روز تا چندین ماه طول بکشد. در طول این زمان احتمال بسیار کمی وجود دارد که سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده شود.

البته گوگل وجود این الگوریتم را نه تنها تایید نکرده بلکه بسیاری از کاربران این شرکت در شبکه های اجتماعی، آن را تکذیب نیز کرده اند. اما بسیاری از کارشناسان سئو از روی بررسی که بر روی سایت های مختلف انجام داده اند، به این نتیجه رسیده اند که الگوریتمی به مانند این در گوگل وجود دارد. 

بسیاری از سئو کارهای حرفه ای نیز نتوانستند سایت های جدید را که به راحتی در گوگل ایندکس می شدند و بازدید بسیار خوبی داشتند و حتی در نتایج سایر موتورهای جستجو در رتبه های بالا بودند، به صفحات نتایج گوگل برسانند. به همین دلیل این نتیجه گیری بوجود آمد که این الگوریتم وجود دارد حتی اگر گوگل آن را تکذیب نماید.

پس سعی کنید در چند ماه ابتدایی سایت، اگر پیشرفتی برایتان حاصل نشد، عصبی نشوید و به تلاش خود ادامه دهید و خود را برای زمانی که از این سندباکس خارج می شوید، آماده کنید، زیرا در آن زمان رقابت سختی پیش روی شما است.

احتمالاً می توانید از طریق تولید محتوای مناسب و انتشار آنها در شبکه های اجتماعی، روند خروج خود را از سندباکس، تسریع نمایید.

البته نباید کارکرد الگوریتم Sandbox را با الگوریتم Dance گوگل اشتباه بگیرید. زیرا ما در الگوریتم رقص گوگل گفتیم که صفحات شما در ابتدا به صفحات نخست نتایج گوگل می آیند ولی در الگوریتم Sandbox دقیقاً برعکس این را می گوییم. منظور الگوریتم رقص گوگل صفحاتی است که تازه ساخته شده اند و نه سایتی که تازه ساخته شده باشد. الگوریتم سندباکس نیز فقط در ابتدای ایجاد سایت برای شما فعال می شود و پس از چند ماه دیگر شما به آن منتقل نمی شوید حتی وقتی صفحات جدید در سایت خود می سازید.

 

مقالات مرتبط:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا