فناوری اطلاعاتوب

الگوریتم Dance گوگل

الگوریتم Dance چیست؟

الگوریتم رقص گوگل!!! به همان اندازه که نام این الگوریتم عجیب است، نحوه عملکرد آن نیز برای بسیاری از متخصصین این حوزه، اسرار آمیز و ناشناخته است.

فرض کنید که قصد دارید در یک مسابقه رقص شرکت کنید. برای اینکه داوران مسابقه از مهارت شما در رقص اطمینان کامل پیدا کنند، شما را با چالش‌های زیادی مواجه می‌کنند. مثلاً ممکن است آهنگی را برای شما انتخاب کنند که نیاز به تحرک بالایی دارد و یا برعکس آهنگ بسیار آرامی را برای شما انتخاب کنند و بنابراین شما هم برای موفقیت در مسابقه، نیازمند این هستید که از چالش‌هایی که این داوران سر راه شما قرار می‌دهند، با موفقیت عبور کنید. شما در اینجا یک فرصت خودنمایی پیدا کرده اید. می توانید از آن استفاده کرده و استعداد خود را به همگان نشان دهید و یا آنجا نقطه سقوط شما باشد.

الگوریتم رقص گوگل نیز به همین شکل عمل می کند. گوگل، سایت‌هایی که در رتبه‌های پایین‌تر هستند را برای بازه زمانی کوتاهی به رتبه‌های بالاتر یعنی در صفحه اول گوگل منتقل می‌کند. در این مدت رفتار کاربران در برابر این نتیجه جدید و میزان رضایت آن‌ها از محتوای صفحه را بررسی می‌کند.

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای گوگل برای رتبه‌بندی صفحات وب میزان رضایت کاربران از محتوای آن‌هاست. برای تعیین میزان رضایت، عوامل متعددی بررسی می‌شوند که برخی از آن‌ها پیش از نمایش به کاربر و برخی پس از آن قابل محاسبه هستند.

بطور مثال فاکتورهایی مانند سرعت سایت، نمایش صحیح در موبایل، رعایت استانداردهای طراحی و نگارشی و … قبل از آنکه سایت شما به کاربران پیشنهاد شود توسط گوگل محاسبه می‌گردد. ولی فاکتورهای دیگری مانند زمان حضور کاربر در صفحه، نرخ کلیک کاربران بر روی سایت شما، اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی و ثبت دیدگاه تنها پس از ورود کاربر به صفحه قابل محاسبه است.

برای آنکه گوگل بتواند تصمیم بهتری برای مقایسه ارزش و کیفیت صفحات بگیرد باید آن‌ها را در شرایط یکسان قرار دهد. الگوریتم رقص گوگل یعنی ایجاد شرایط یکسان برای صفحات اینترنتی.

به عبارت دیگر، گوگل با قرار دادن شما در نتایج اول صفحه جستجو، محتوای شما را آزمایش می‌کند و در صورت موفقیت، رتبه تان را بهبود می‌دهد. ولی اگر نتوانستید از چالش‌های صفحه اول گوگل با سربلندی بیرون بیایید، دوباره به جایگاه اول خود باز می‌گردید. به این جا‌به‌جایی و نوسان در نتایج جستجو، رقص گوگل می‌گویند.

اولین چیزی که ممکن است به ذهن شما برسد، این است که این کاهش رتبه یک اتفاق منفی یا غیرطبیعی است. پس برای اینکه رتبه سایت خود را به حالت اولیه برگردانید، دست به کارهای مختلفی می‌زنید. مثلاً ممکن است محتوای خود را ویرایش کنید یا بطور کل آن را حذف کنید. شاید هم در سایت‌های دیگر شروع به لینک‌سازی و حتی خرید بک‌لینک کنید. تمام این کارها را به این امید انجام می‌دهید که گوگل مجدد رتبه سایت شما را به حالت اول برگرداند.

پس مهم‌ترین نکته‌ای که باید در مورد الگوریتم رقص گوگل به خاطر بسپارید این است که بالا و پایین آمدن‌های ناگهانی گوگل تنها به دلیل تغییر در سیستم رتبه‌بندی گوگل است و ارتباطی به خوب یا بد بودن محتوای شما ندارد. همین عدم آگاهی باعث می‌شود که بسیاری از کارشناسان سئو نوسان‌های شدید رتبه سایت‌شان را یک سیگنال منفی به حساب آورند و دست به کارهای خطرناک در سئو بزنند.

پس خود را برای نمایشی قوی در سن رقص گوگل آماده کنید.

 

مقالات مرتبط:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا