فناوری اطلاعاتوب

آموزش ساخت و معرفی نقشه سایت xml وردپرس در گوگل

نقشه سایت xml یکی از راه‌هایی است که با ساخت آن می توانید تا سرعت ایندکس صفحات سایت خودتان را در موتورهای جستجو افزایش دهید. همانطوری که می دانید موتورهای جستجو در هر بار که یک سایت را مورد crawl قرار داده و بررسی می‌کنند کلیه لینک‌هایی که در صفحات یک سایت وجود دارد را بررسی می‌کنند، حالا اگر که لینکی از قبل ایندکس شده باشد مجددا بررسی شده و در صورتی که تغییری در آن ایجاد شده باشد بروز خواهد شد، اما اگر لینک جدیدی ایندکس نشده ای وجود داشته باشد، در این صورت در موتور جستجو ایندکس خواهد شد.

نقشه ی سایت یا Sitemap چیست؟

همانطور که از اسم آن مشخص است، نقشه سایت شامل یک آدرس اینترنتی است که هر صفحه‌ای در سایت شما منتشر شود لینک آن در این صفحه ظاهر شده و در این صورت با معرفی آدرس نقشه سایت خودتان به موتورهای جستجو می‌توانید تا سرعت ایندکس مطالب را بالاتر ببرید. وقتی شما اقدام به معرفی سایت مپ به گوگل کرده باشید در این صورت گوگل در هر بار بررسی سایت شما ابتدا به سراغ نقشه سایت رفته و کلیه لینک‌هایی که در آن وجود دارند را بررسی می کند در این صورت نوشته‌ها، برگه‌ها، رسانه‌های آپلود شده در وردپرس، دسته‌بندی‌ها و برچسب‌هایی که در سایت منتشر کردید سریعتر از قبل ایندکس خواهند شد. پس حتی اگر در سایت شما به صفحات منتشر شده لینکی داده نشده باشد، گوگل قادر خواهد بود تا از طریق نقشه سایت xml صفحات شما را پیدا کرده و آنها را ایندکس کند.

آموزش ساخت نقشه سایت xml در وردپرس

یکی از بهترین افزونه های ساخت سایت مپ در وردپرس، یوست سئو است. یکی از قابلیت‌های کلیدی افزونه یوست سئو امکان ساخت نقشه سایت XML است تا با استفاده از آن صفحه نقشه سایت وردپرس را بسازید و سپس با معرفی آن به موتورهای جستجو نظیر گوگل سرعت ایندکس و بررسی صفحات را بهبود ببخشید.

برای ساخت نقشه سایت با yoast seo ابتدا لازم است تا به منوی سئو> عمومی> امکانات مراجعه کرده و سپس گزینه نقشه‌های XML سایت را روی حالت روشن قرار دهید تا نقشه سایت فعال شود. سپس روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا نقشه سایت شما ایجاد شده و فعال شود.

برای مشاهده نقشه سایت باید به آدرس آن مراجعه کنید. برای این منظور عبارت sitemap.xml را بعد از آدرس دامنه خودتان وارد کنید تا نقشه سایت به شما نمایش داده شود. برای مثال می توانید از طریق آدرس زیر، نقشه سایت اَکتوبیت را مشاهده نمایید:

https://actobit.com/actomag/sitemap.xml

آموزش معرفی سایت مپ به گوگل سرچ کنسول

بعد از اینکه نقشه سایت XML وردپرس را ساختید لازم است تا آنرا به گوگل معرفی کنیم. بنابراین به منظور معرفی سایت مپ به گوگل باید از گوگل سرچ کنسول یا همان وبمستر سابق استفاده نمایید. وارد کنسول جستجوی خودتان شده و پس از انتخاب سایت، به مسیر Sitemaps مراجعه کنید.

سپس آدرس اینترنتی سایت مپ را در باکس مربوطه وارد کرده و بر روی submit کلیک نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا