سیستم عاملفناوری اطلاعات

اجرای برنامه‌های اندرویدی در ویندوز ۱۰

مایکروسافت قابلیت جدیدی را در نسخه های آزمایشی ویندوز ۱۰ قرار داده که از طریق آن می توان اپلیکیشن های موبایل های اندرویدی را مستقیماً در کامپیوتر اجرا کرد، درست به مانند نرم افزارهای ویندوزی! نام این نرم افزار جدید Your Phone است که هنوز برای عموم در دسترس نیست و فعلا برای استفاده از آن کاربران حتماً باید به برنامه‌ آزمایش ویندوز ۱۰ که با نام Windows Insider شناخته می‌شود، بپیوندند.

اکنون کاربران می‌توانند فهرستی از نرم‌افزارهای اندروید را در Your Phone ببینند و وارد آن‌ها شوند. با اینکار برای اجرای هر اپلیکیشن پنجره‌ی تازه‌ای باز می‌شود و نرم‌افزار اجرا شده در گوشی را نمایش می‌دهد. این ویژگی تازه، همچنین به کاربران ویندوز ۱۰ اجازه می‌دهد تا مانند دیگر برنامه‌های ویندوز با پنجره‌ی نرم‌افزارهای اندرویدی کار کنند یا با Alt+Tab بین آن‌ها جابه‌جا شوند.

با این قابلیت، کاربران هنگام اتصال دستگاه اندرویدی خود به کامپیوتر، نیازی به جست‌وجو بین نرم‌افزارها برای یافتن برنامه‌ی مورد نظر خود ندارد و با یک کلیک یا حتی از نوار ابزار مثل سایر برنامه‌های عادی ویندوز می‌توانند به برنامه‌های اندرویدی گوشی خود دسترسی داشته باشند.

البته مایکروسافت تاکید کرده که ممکن است همه اپلیکیشن ها در ابتدا بخوبی در Your Phone عمل نکنند، ممکن است برخی نرم‌افزارهای اندرویدی اشتراک صفحه نمایش را مسدود کرده باشند یا برای برخی از نرم‌افزارهای اندرویدی در پنجره‌ی باز شده در ویندوز، صفحه‌ی سیاه نمایش داده شود. از سویی ممکن است برخی اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها به کیبورد و ماوس پاسخ ندهند یا برخی صدا را از طریق گوشی پخش کنند.

در حال حاضر برای امتحان کردن این ویژگی تازه، به یک گوشی سامسونگ احتیاج دارید. اگرچه مایکروسافت فهرستی از دستگاه‌های اندرویدی که از Your Phone پشتیبانی می‌کنند، ارائه داده است اما وقتی این لیست را مشاهده می کنید فقط مدل هایی از گوشی های سامسونگ به چشم می خورند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا