پردازش ابریفناوری اطلاعات

اوراکل و پرده برداری از راهکار کلاد VMware

راهکارهای مجازی سازی VMWare در حال توسعه و پیشروی در محیط های Public Cloud هستند. در این راستا اوراکل نیز راهکار جدید مبتنی بر vmware را در پلتفرم کلاد خود معرفی نموده است که در رقابت با سایر سرویس ها مانند AWS آمازون، GCP گوگل و Azure مایکروسافت است.

در این راهکار نرم افزار VMware به همراه تمامی ابزارهای شناخته شده آن، قابل عرضه به مشتریانی است که درخواست استفاده از آن را دارند تا بتوانند تمامی اپلیکیشن های خود را بدون نیاز به تغییر در معماری آنها، به این بستر منتقل کنند.

البته هر سه شرکت بزرگ ارائه دهنده خدمات کلاد (آمازون، گوگل و مایکروسافت) معروف به Big 3، هم از اوراکل بزرگتر هستند و هم راهکارهای vmware را نیز پیاده سازی کرده اند. اما Oracle ادعای منحصربه فرد بودن پیشنهاد خود را دارد زیرا می گوید این راهکار فقط vmware است و هیچ تفاوتی بین پیاده سازی On-premise آن و پیاده سازی ابری اوراکل وجود ندارد.

در جدول زیر می توانید مقایسه ای بین این ۴ شرکت خدمات کلاد در پیاده سازی vmware را مشاهده نمایید:

مقایسه vmware در کلاد

به نظر اوراکل از این نظر خیلی دیرتر از سایر رقبا عمل کرده و این باعث شده که پیش از این، بسیاری از شرکت ها به سمت رقبای اوراکل بروند. باید دید که آیا مزیت هایی که اوراکل در این زمینه اعلام کرده آنقدر برای شرکت ها هیجان انگیز خواهند بود که آنها را وادار به مهاجرت به ابر اوراکل نمایند یا خیر!؟

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا