چهره هافرهنگ و جامعه

ماجرای کیکی که بصورت بیل گیتس زده شد

در فوریه سال ۱۹۹۸ وقتی بیل گیتس برای ملاقات مقامات رسمی اتحادیه اروپا و انجام سخنرانی آموزشی به بروکسل بلژیک رفته بود، به ناگهان با یک شیرینی خامه ای در صورت خود مواجه شد.

در ابتدا بسیاری انگیزه حمله را حدس زدند و آن را به طرفداران جامعه اوپن سورس ربط دادند اما طولی نکشید که فهمیدیم این کیک از روی خصومت به صورت بیل گیتس زده نشد و انگیزه آن تنها یک شیطنت ساده بود. نوئل گودین (Noël Godin) نام شخصی بود که کیک خامه ای را به صورت بیل گیتس زد. او یک آنارشیست شوخ طبع عاشق سرگرمی بود که پیش از این توانسته بود از طریق زدن کیک های خامه ای به اشخاص مشهور و ثروتمند، برای خود نامی بسازد و معروف گردد.

شاید عجیب باشد اما نوئل گودین که به PieMan معروف و متولد سال ۱۹۴۵ در بلژیک است، توانسته با انجام این کارها به یکی از مشهورترین افراد فرانسوی زبان تبدیل شود و در بسیاری از فیلم ها و نمایش های تلویزیونی ظاهر شود و حتی یک کتاب در رابطه با حملات خود تالیف نماید. بله درست متوجه شدید او یک نویسنده و منتقد است.

[aparat id=’ViEwA’]

نوئل گودین بعد از زدن کیک از صحنه فرار می کند اما همدست او که اقدام به فیلم برداری کرده بود، دستگیر می شود. جالب است که بدانید براساس گفته های مقامات رسمی مایکروسافت، بیل گیتس هیچ شکایتی از این شخص مطرح نکرد. 

او همچنین این کار را با رئیس جمهور فرانسه یعنی نیکلاس سارکوزی نیز انجام داده است. اما بسیاری از فلاسفه، نویسندگان و بازیگران فرانسوی نیز از اهداف او بوده اند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا