فناوری اطلاعاتوب

Keyword Stuffing چیست؟

تکرار کلمات کلیدی و تاثیر آن بر سئو

اصطلاح keyword stuffing یا همان بمباران کلمات کلیدی یک روش قدیمی و البته رایج برای معرفی کلمه کلیدی هدف به ربات های گوگل است. در این روش تلاش می شود، با تکرار یک کلمه یا عبارت مشخص در متن صفحه، عنوان، توضیحات متا و حتی لینک های داخلی، شانس کسب جایگاه افزایش داده شود.

در عمل این روش موجب افزایش چگالی کلمه کلیدی هدف در صفحه شده و به ظاهر کمک می کند گوگل متوجه موضوع صفحه شود. این تکنیک طی چند سال اخیر بسیار کارآمد بوده و تاثیر بسیار زیادی بر سئو صفحات داشته است.


بیشتر بدانید:


اما امروزه با توجه به الگوریتم های هوش مصنوعی گوگل مانند RankBrain و Bert که قادر به تشخیص ارتباط معنایی بین کلمات و عبارات هستند، عملاً تاثیر روش keyword stuffing بسیار کمتر شده است. حتی در صورت زیاده روی در استفاده از کلمات کلیدی، گوگل نمره منفی به صفحات می دهد. همچنین الگوریتم پنگوئن نیز در این زمینه حساسیت های زیادی دارد.

روش های جایگزین برای تکرار کلمات کلیدی

اکنون که متوجه شدیم این روش قدیمی در حال حاضر بسیار مضر است، می توانیم از روش های جایگزین زیر استفاده نماییم:

  • استفاده از کلمات هم خانواده و هم معنی (LSI)
  • استفاده از عبارات معادل انگلیسی
  • به کارگیری عبارات توصیفی که همان مفهوم را منتقل میکنند
  • لینک سازی با عبارات طولانی و ترکیب های متنوع
  • بیان موضوعات حاشیه ای که ارتباط معنایی مستقیم با موضوع دارند

اما آیا همیشه تکرار زیاد کلمات کلیدی باعث جریمه می شود؟

طبق تحقیق، جواب سوال خیر است. هدف گوگل ارائه محتوای ارزشمند و با کیفیت به افرادی است که در آن جستجو می کنند. اگر محتوایی که تولید می کنید برای کاربر ارزشمند باشد و از مطالعه آن لذت ببرد مطمئن باشید که توسط گوگل جریمه نخواهید شد.

دقت کنید که نیازی به تمرکز بر روی تعداد تکرار یک عبارت در صفحه و یا حذف آن از بخش هایی از مقاله خود ندارید. هیچ عدد مشخص و استانداردی برای تعداد استفاده از یک کلمه در صفحه وجود ندارد پس خود را خیلی درگیر آن نکنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا