اتاق دانشتکنولوژی

۵ تا از داغ ترین محصولات SDN در سال ۲۰۲۰

امروزه فناوری SDN به کسب‌و‎‌کارها برای غلبه بر نیازمندی های جدید شبکه، کمک می کند و هیچ کس منکر افزایش علاقه به راه حل های ارائه شده توسط SDN نیست بخصوص بعد از همه گیری ویروس کرونا که باعث شدت گرفتن آن شد.

بحران جهانی بهداشت توانسته یک شبه خیلی از موارد در شبکه را تغییر دهد. امروز کارمندان در سرتاسر دنیا بصورت تمام وقت در خانه کار می کنند که باعث بوجود آمدن میلیون ها شعبه کوچک در شرکت ها شده است. در نتیجه شرکت ها مجبور شده اند در رویکردهای خود نسبت به شبکه و IT تغییرات بزرگی دهند.

یکی از فناوری هایی که در این زمینه بسیار مورد توجه قرار گرفته، SDN است. رویکردی که چابکی را به همراه تامین امنیت به شبکه بر می گرداند. این قابلیت به کسب‌و‌کارها اجازه می دهد تا با سرعت، کانال های ارتباطی با شرکای خود را ایجاد نموده و سرویس های جدید را ارائه نمایند.

در ادامه مقاله ۵ تا از داغ ترین محصولات SDN را که در بازار پیشتاز هستند به شما معرفی می نماییم:

Alkira Cloud Services Exchange

این شرکت استارتاپ در ماه آوریل وارد عرصه شد و محصولی با نام CSX را در بحث multi-cloud معرفی کرد. مهندسین و طراحان شبکه می توانند با استفاده از این محصول در چند دقیقه یک شبکه بین چند cloud را ایجاد نمایند. این محصول بصورت as-a-service توسط شرکت آلکیرا ارائه می شود. 

Aruba SD-Branch

شرکت آروبا که از زیرمجموعه های HPE می باشد، محصول SD-Branch خود را که از SD-WAN و مسیریابی پشتیبانی می کند، در ابتدای سال ۲۰۲۰ عرضه کرده است. با استفاده از SD-Branch می توانید امنیت را به کلادهای عمومی خود آورده و حتی شبکه zero-trust ایجاد نمایید.

Cisco DNA Center

احتمالاً نام محصول DNA که توسط غول دنیای شبکه، یعنی سیسکو عرضه شده است را شنیده اید. با استفاده از این محصول هوش مصنوعی، شرکت ها می توانند شبکه های خود را به راحتی، بصورت اتوماتیک و متمرکز، مدیریت کنند.

Cumulus Networks’ NetQ

این شرکت آخرین بروزرسانی خود را در نسخه NetQ 3.0 عرضه کرده که امکانات فراوانی را در آن افزوده است. البته گویا شرکت Nvidia اقدام به خرید شرکت Cumulus کرده هر چند که هنوز بحث های مالی آن افشا نشده است.

۱۲۸ technology’s Session Smart Router

این شرکت استارتاپ در ماه می یکسری بروزرسانی هایی را برای کمک به کسب‌و‌کارها برای کار در خانه عرضه کرده است. استفاده از محصول این شرکت باعث کاهش استفاده از پهنای باند و هزینه های سخت افزاری می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا