دانشنامهسیستم عاملسیستم عامللینوکسمتن بازمجازی سازی

معرفی آمازون لینوکس

شرکت آمازون یکی از بزرگترین بازیگرهای بازار Cloud است که پلتفرم این شرکت با نام AWS از سال ۲۰۰۶ که عرضه شد تاکنون رشد بسیار شگفت انگیزی داشته است.

آمازون مشتریان زیادی در سرتاسر دنیا دارد که اپلیکیشن های خود را کاملاً در بستر کلاد ایجاد کرده اند و برای آنها بسیار اهمیت دارد که از سیستم عاملی استفاده کنند که بتواند با سرویس های کلاد آمازون ادغام شده تا کارایی سیستم نیز بالاتر رود. این شرکت برای کمک به این دسته از مشتریان، یک نسخه از سیستم عامل لینوکس را طراحی کرده است که آمازون لینوکس (به انگلیسی: Amazon Linux) نامیده می شود. این نسخه از لینوکس براساس ردهت طراحی شده و سازگاری بسیار بالایی با سرویس های AWS و Amazon EC2 دارد.


بیشتر بدانید:


در دسامبر ۲۰۱۷ آمازون نسخه دوم این سیستم عامل را با نام Amazon Linux 2 معرفی کرد. این نسخه برای ۵ سال یعنی تا سال ۲۰۲۳ پشتیبانی و بروزرسانی می گردد و برای کاربران Amazon EC2 رایگان است.

شاید باعث شگفتی شما نشود که این نسخه از لینوکس در قسمت AMI آماده عرضه و استفاده مشتریان در AmazonEC2 و کانتینرهای داکر باشد. اما چیزی که بسیار ارزشمند است، امکان دانلود ماشین های مجازی این سیستم عامل و استفاده در VMware، Oracle VM Virtual Box و Hyper-V مایکروسافت است.

ارائه خدمات لینوکس

در آمازون لینوکس ۲ از سیستم مدیریت سرویس Systemd بجای سیستم قدیمی تر SysVinit استفاده می شود. همچنین در بحث امنیت با کم کردن بسیاری از پکیج های اضافی، آسیب پذیری های سیستم عامل کمتر شده است. با استفاده از پکیج Yum نیز می توانید به عنوان کانال اصلی برای دانلود بروزرسانی های امنیتی استفاده نمایید.

با وجود توسعه آمازون لینوکس ۲، همچنان بسیاری از متخصصان لینوکس، استفاده از اوبونتو و CentOS را به آمازون لینوکس ترجیح می دهند. زیرا گروه های مختلفی در اینترنت برای رفع مشکلات آنها وجود دارند که شما می توانید براحتی از آنها برای رفع خطاهای احتمالی استفاده نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا