ISMVMwareآموزش OpenStackدانشنامهمجازی سازی

هایپروایزر چیست؟

در بحث آموزش مجازی سازی، اولین مبحثی که می بایست یاد بگیرید، هایپروایزر است. هایپروایزر در اصل یک لایه نرم افزاری است که با در دست گرفتن کنترل تمام منابع سیستم مانند حافظه، پردازشگر و استوریج، امکان تقسیم آنها را برای ما فراهم می‌کند به صورتی که ما می‌توانیم ویندوز، لینوکس و سایر سیستم عامل ها را روی یک سخت افزار واحد بصورت همزمان به اجرا در بیاوریم و در واقع امکان ساخت ماشین مجازی را برای ما فراهم می کند. در واقع Hypervisor یک شبیه سازی از سخت افزار مورد نیاز ما برای سیستم عامل را فراهم می‌کند.

انواع Hypervisor

بطور کلی دو نوع هایپروایزر وجود دارد:

Type 1 Hypervisor (Native)(Bare-Metal)

این نوع از هایپروایزر بصورت مستقیم بر روی سخت افزار قرار می‌گیرد و خود بدون واسطه امکان تقسیم منابع را فراهم می‌کند. این نوع از هایپروایزرها بدلیل اینکه بدون واسطه در حال کار هستند از پایداری بالاتری برخوردار و در سطوح مراکز داده مورد استفاده قرار می‌گیرند. نمونه ای از معروفترین انواع این دسته عبارتند از:

Type 2 Hypervisor (Hosted)

این نوع از هایپروایزرها معمولاً روی یک سیستم عامل نصب می‌شوند و امکان تقسیم منابع آن سیستم را برای ما فراهم می‌کنند. بقا و پایداری این هایپروایزرها به پایداری آن سیستم عامل واسط بستگی دارد. نمونه ای از معروفترین انواع این دسته عبارتند از:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا