برنامه نویسیدانشنامه

کتابخانه یا Library در برنامه نویسی چیست؟

کتابخانه (به انگلیسی: library) یکی از مفاهیم اصلی در برنامه‌نویسی است که امروزه بدون آن‌ها می‌توان گفت که کار بسیار سختی در پیش داریم. چرا که اگر یک برنامه‌نویس به جای استفاده از کدهای آماده، در تلاش باشد که خودش از صفر شروع به کدنویسی نماید، هم با خطاها و ایرادات مختلف رو به رو خواهد شد و هم زمان زیادی را تلف خواهد کرد.

Library چیست؟

کتابخانه‌ها مجموعه‌ای از کدهای از پیش نوشته‌ای هستند که می‌توان از آن‌ها در برنامه‌نویسی استفاده کرد. کتابخانه‌ها در اکثر زبان‌های برنامه‌نویسی وجود دارند و توسط توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان حرفه‌ای در سراسر دنیای وب ایجاد شده‌اند تا ما بتوانید در پروژه‌های خود از آن‌ها استفاده کنیم و ویژگی‌های جدید را به برنامه و یا وب سایت خود اضافه کنیم. 

کتابخانه‌ها خود از مجموعه‌ای ماژول تشکیل می‌شوند که هر کدام از این ماژول‌ها کار خاصی را انجام می‌دهند.

کتابخانه‌ها امتحان خود را پس داده‌اند. این کدهای پیش ساخته در همه‌ی جهان منتشر شده‌اند. بنابراین میلیون‌ها بار مورد اجرا و تست قرار گرفته‌اند. پس اگر اشکالی در آن‌ها وجود داشته، برطرف شده است. ازاین‌رو می‌توانند پایداری و ثبات بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورند. تقریباً می‌توان به کدهای پیش ساخته‌ای که در libraryها وجود دارند اطمینان داشته باشید که دارای باگ یا اشکال خاصی نیستند.

در حال حاضر همان‌طور که گفته شد، زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف دارای کتابخانه‌های متنوع زیادی هستند. در این بین، زبان‌های برنامه‌نویسی جاوا، سی‌شارپ، ++C، پایتون و محیط برنامه‌نویسی مطلب، دارای بیش‌ترین تعداد کتابخانه کاربردی هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا