برنامه نویسیدانشنامه

اصطلاحات برنامه نویسی

String Concatenation چیست؟

روشی است که در آن دو string در کنار هم قرار می گیرند و در واقع با هم merge می شوند. مثلاً دو رشته hello و world را بصورت جداگانه داریم و سپس آنها را با این روش کنار هم قرار داده تا خروجی hello world را داشته باشیم.

Module چیست؟

ماژول به معنای قطعه کدی است که توسط یک برنامه نویس نوشته شده و در پروژه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. مجموعه ای از ماژول ها در کنار هم، یک کتابخانه یا library را ایجاد می کند.

برنامه نویسی Native چیست؟

در این حالت اپلیکیشن های هر پلتفرم به وسیلهٔ زبان مخصوص آن پلتفرم ساخته می‌شوند؛ برای سیستم‌عامل اندروید، زبان جاوا یا کاتلین استفاده می‌شود، برای ویندوز زبان‌های #C و VB.NET استفاده می‌شود و برای برنامه‌نویسی iOS از زبان‌های Swift یا Objective-C استفاده می‌شود. این‌ نوع اپلیکیشن‌ها از صفر با هدف اینکه فقط بر روی پلتفرم مورد نظرشان اجرا شوند کدنویسی می‌شوند.

برنامه نویسی Cross-platform چیست؟

اپلیکیشن‌های کراس‌پلتفرم با یک سورس‌کد تولید می‌شوند و بعداً برای اینکه بر روی پلتفرم‌های مختلفی اجرا شوند، تغییراتی بر روی سورس‌کد اصلی صورت می‌گیرد تا به صورت کامل برای پلتفرم هدف بهینه شود. اپلیکیشن‌های کراس‌پلتفرم یک راهکار همه جانبه برای اجرای یک اپلیکیشن بر روی چندین سیستم عامل است.

Statically Typed چیست؟

در زبان های برنامه نویسی که از این دسته هستند باید حتماً نوع عبارت وارد شده که مثلاً string، integer یا float است، توسط برنامه نویس تعیین شود. زبان C، نمونه ای از این دسته از زبان های برنامه نویسی است.

Dynamically Typed چیست؟

در زبان های برنامه نویسی که از این دسته هستند، نوع عبارت که مثلاً string، integer یا float است، بصورت اتوماتیک توسط برنامه مشخص می شود. پایتون نمونه ای از این دسته از زبان های برنامه نویسی است.

Built-in Module چیست؟

ماژول هایی هستند که بصورت پیش فرض درون زبان برنامه نویسی قرار گرفته اند و برای استفاده از آنها نیاز به افزودن هیچ ماژول اضافه ای نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا