VMwareدانشنامهمجازی سازی

نرم افزار vRealize Operation Manager

نرم افزار vRealize Operation Manager

این محصول یکی از زیرمجموعه های vRealize Suite است که با نام مخفف vRops نیز شناخته می شود و یکی از محبوبترین نرم افزارهای مانیتورینگ، مخصوص محیط های مجازی سازی و cloud است. فرقی نمی کند بخواهد محیط vSphere باشد یا Hyper-V و یا AWS آمازون. این نرم افزار پا را حتی فراتر از بحث مانیتورینگ گذاشته است، دیتاهای مورد نیاز را در محیط مجازی سازی شده، جمع آوری کرده، سپس تحلیل کرده و مشکلات را قبل از اینکه باعث ایجاد فاجعه شوند به شما گزارش می کند و در نهایت حتی راه حل مشکل را هم ارائه می نماید. حتی قادر است بسیاری از مشکلات پنهان را نیز در بستر شما بیابد تا بتوانید با حل آن از ایجاد مشکلات بزرگتر جلوگیری نمایید. بسیاری از کارهایی که می توانید از طریق vRops انجام دهید در vCenter امکان انجام آنها را ندارید، در نتیجه استفاده از آن شما را دقیقا در مسیر درست قرار می دهد.

نرم افزار vRops مبتنی بر Policy است یعنی شما می توانید قوانینی را برای جمع آوری، تحلیل و نمایش دیتای جمع آوری شده، تعیین نمایید. البته زمانی که vRops را نصب می کنیم بصورت پیش فرض یک default policy ساخته می شود که تمامی تنظیماتی که برای اکثر سازمان ها مفید است، در آن قرار داده شده است. با این حال ما می توانیم policy های دیگری نیز ساخته و آنها را با object های دلخواه مرتبط سازیم.

در vRops شما می توانید تمامی هاست ها و حتی ماشین های مجازی خود را از لحاظ میزان استفاده از cpu، RAM و network مانیتور کنید تا اگر نیاز به جابه جایی ماشین ها بین هاست ها باشد، سریعا آنرا بصورت دستی انجام دهید. همچنین در صورتی که از قابلیت Predictive DRS در vCenter استفاده می کنید، می توانید در vRops تنظیم نمایید تا دیتای مربوط به ماشین ها به vCenter ارائه شود تا در صورتی که نیاز به جابه جایی یک ماشین در ساعت هایی خاص باشد، اینکار بصورت اتوماتیک انجام شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا