اتاق دانشتکنولوژی

کار در خانه: مشکلات و رفتارهای مخربی که دلیل سردرد تیم پشتیبانی آی تی می گردد

بعد از کرونا، مشکلات زیادی با کار در خانه ایجاد شده است. از سردرد به خاطر استفاده از VPN و پهنای باند اینترنت گرفته تا ریسک کارهای آنلاین توسط پرسنل ریموت که باعث ایجاد اضافه کاری شده است و وجود نگرانی های امنیتی تیم آی تی.

تقریباً دوسوم متخصصان فناوری اطلاعات که توسط شرکت نرم افزاری ایوانتی مورد بررسی قرار گرفته اند، گفته اند که از زمان تغییر به وضعیت کار در خانه، بار کاری آنها تا حدود ۳۷ درصد افزایش یافته است.

در سرلیست مشکلات ایجاد شده ای که سه چهارم پرسنل آی تی اعلام کرده اند، مشکل VPN، رفع مشکلات کنفرانس های ویدیویی، مشکل با محدودیت پهنای باند، ریست کردن پسورد و مشکلات پیام رسانی است. البته تمام این مشکلات در حالت عادی نیز وجود دارند اما در این وضعیت خاص کار در خانه، بسیار تشدید شده اند.

دوسوم این متخصصین گزارش کرده اند که یک افزایش قابل ملاحظه ای در مسائل امنیتی به وجود آمده است. دریافت ایمیل های مخرب، رفتار مخاطره آمیز و ناسازگار با قوانین شرکت و افزایش در آسیب پذیری نرم افزارها، سه موضوع اول در مشکلات بوجود آمده هستند.

حمایت شرکت ها از سیستم کار در خانه نه تنها باعث شده است که آنها مجبور به تهیه منابع اضافه شوند بلکه آموزش کار کردن با این سیستم ها به کارمندان عادی، مشکل جدیدی را برای تیم آی تی بوجود آورده است.

بطور مثال وقتی صحبت از منابع می شود، شنیده شده در بسیاری از کشورها کمبود لپ تاپ بدلیل هجوم شرکت ها برای خرید آنها جهت پرسنل کار در خانه، ایجاد شده است.

همچنین شرکت هایی که تا قبل از شروع این دوره اهمیتی به آموزش آی تی جهت کارمندان عادی خود نمی دادند نیز با مشکلات بسیار بیشتری مواجه شده اند. از مشکلات کار با نرم افزار اِکسل گرفته تا اتصال به شبکه خصوصی شرکت.

واقعیت کار کردن برای بسیاری از شرکت ها به دلیل نیاز ایجاد شده برای تنظیم کار در خانه برای کارمندانشان، وارونه شده است و این بخصوص برای دپارتمان آی تی صادق است که وظیفه اصلی در این تغییر نوع کار برعهده ی آنها است.

البته در این نظرسنجی علیرغم افزایش بسیار زیاد حجم کار، این متخصصان فناوری اطلاعات صحبت از مزایای بوجود آمده نیز کرده اند. از جمله این موارد عدم رفت و آمد بین خانه و محل کار و ساعات کار انعطاف پذیر است. یکی از هر هشت نفر نیز گفته است که بازده کاریشان بالاتر رفته است و این هم احتمالاً به این دلیل است که دیگر نیازی نیست که وقتشان را برای توضیح به رئیس خود برای اینکه فلان نرم افزار چگونه کار می کند، تلف کنند.

منبع
ZDNet
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا